خبرهای داغ:
مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات گفت: طلاب در روزهای حادثه سیل اخیر نه تنها به تقویت روحیه مردم آسیب‌دیده می‌پرداختند، بلکه وارد میدان شده و در برطرف کردن مشکلاتی مانند خارج کردن گل و لای از خانه و کمک به سیل‌زدگان مشارکت داشتند.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۳۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عدالت با اشاره به مشارکت طلاب در امر کمک رسانی به هموطنان سیل‌زده گفت: پس از حادثه سیل در برخی استان‌های کشور، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ... با بسیج همه نیروها و امکانات برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به میدان آمدند و همچنان کمک‌رسانی‌ها ادامه دارد و به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه و طلاب گران‌قدر نیز حضور پررنگی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در عرصه‌های مختلف داشتند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون و حوزه های علمیه در چند عرصه وارد شدند، افزود: تشکیل ستاد مدیریت بحران نهادهای حوزوی در قم با هدف تمرکز کارها و جلوگیری از موازی کاری و ایجاد هماهنگی میان نهادهای حوزوی، اولین عرصه حضور حوزویان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بود.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات تصریح کرد: مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، تیپ 83، بسیج طلاب و نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر اعضای این ستاد را تشکیل می‌دادند.

حجت الاسلام عدالت با بیان اینکه یکی از وظایف این ستاد تعیین تکلیف وظایف نهادهای مختلف بود، گفت: بر اساس مصوبات این ستاد مقرر شد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه وظیفه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات وظیفه اعزام گروه‌های جهادی و تبلیغی به مناطق سیل‌زده را به عهده داشته باشند.

وی افزود: متناظر همین ستاد در استان‌های سیل‌زده و غیر سیل‌زده برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان نیز ستادهایی تشکیل شد؛ در استان‌های سیل‌زده کار این ستاد بررسی نیازهای سیل‌زدگان برای هماهنگی در کمک‌رسانی و هزینه مشارکت‌های دریافتی طلاب بوده است.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات با بیان اینکه عرصه دوم مشارکت طلاب، ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به هم‌وطنان سیل‌زده بود، گفت: طلبه‌هایی که نمی‌توانستند به‌صورت فیزیکی در این مناطق حضور پیدا کنند کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیر نقدی ارسال کردند.

وی با اشاره به روند اطلاع‌رسانی به طلاب سراسر کشور برای جمع‌آوری مشارکت‌های آنان، گفت: در راستای وظایف محول شده به مرکز خدمات، هفت بار شماره‌حساب و کارت اعلامی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به طلاب سراسر کشور پیامک شد و اعلام شد که مراکز خدمات حوزه های علمیه در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی هستند.

حجت الاسلام عدالت گفت: پس از اعلام فراخوان برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط مرکز خدمات، این کمک‌ها در سراسر کشور جمع‌آوری شد و تاکنون حدود 27 کامیون اثاثیه و مایحتاج مردم که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان است به استان‌های سیل‌زده ارسال شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم مشکلات معیشتی که طلاب دارند در این ایام بیش از 2 میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک‌های چشمگیری کردند که با تشخیص ستاد بحران‌های استان‌های سیل‌زده در اختیار مرکز خدمات استان‌ها قرار گرفت تا برای عموم سیل‌زدگان هزینه شود.

وی عنوان کرد: مرکز خدمات بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با هلال‌احمر دارد می‌تواند نسبت به جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه طلاب و روحانیان تحت پوشش خود اقدام کند و به‌نوعی معین جمعیت هلال‌احمر است.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات حضور پررنگ مدیران ارشد حوزه های علمیه در مناطق سیل‌زده را عرصه سوم کمک‌رسانی حوزویان دانست و گفت: این بازدیدها با هدف در جریان قرار گرفتن وضعیت کمک‌رسانی دولت و نهادها به مردم سیل‌زده انجام می‌شد تا اگر لازم گردید خدمت مقام معظم رهبری (مدظله)، سایر مراجع عظام تقلید و مسئولان ذی‌ربط گزارش شده و کارها از مسئولان پیگیری شود.

وی گفت: از اهداف دیگر این بازدیدها شرکت در ستاد بحران استان‌های سیل‌زده، بررسی نیازها و مدیریت هزینه کرد وجوه جمع‌آوری شده بود.

حجت الاسلام عدالت گفت: حجت الاسلام و المسلمین ربانی سه سفر به مناطق سیل‌زده در استان‌های گلستان، مازندران و خوزستان داشتند و در استان‌های سیل‌زده دیگری که فرصت حضور نداشتند به نمایندگی از ایشان معاونین و یا مدیران مرکز خدمات برای بررسی وضعیت سیل‌زدگان اعزام شدند.

وی گفت: این ستاد در خوزستان با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجج اسلام و المسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه برگزار شد و در استان‌های مازندران، گلستان، خوزستان و سایر استان‌های سیل‌زده نیز این جلسه با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکیل شد.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات با اشاره به عرصه چهارم خدمت‌رسانی طلاب به سیل‌زدگان گفت: طلاب در این ایام نه تنها به تقویت روحیه مردم آسیب‌دیده می‌پرداختند بلکه وارد میدان شده و در برطرف کردن مشکلاتی مانند خارج کردن گل و لای از خانه و کمک به سیل‌زدگان مشارکت داشتند.

وی گفت: کسی که همه وسایل زندگی‌اش و یا عزیزی را از دست داده است یا دچار جراحت شده، نیاز است دلجویی شده و به صبر و آرامش دعوت شود و طلاب و روحانیون در این زمینه می‌توانستند بیشترین نقش را داشته باشند چراکه روحانیت ملجأ و پناهگاه معنوی مردم است.

حجت الاسلام عدالت گفت: حضور طلاب در مناطق سیل‌زده آن‌قدر وسیع بود که در تصاویر منتشر شده از تلویزیون و دیگر رسانه‌ها، کمتر تصویری یافت می شد که در آن یک روحانی معمم یا غیر معمم حضور نداشته باشد؛ هرچند عده‌ای این مسئله را مطرح کردند که رسانه‌ها عمداً این تصاویر را نشان می دهند ولی در واقع حضور روحانیون چشمگیر بود و غیرقابل‌انکار است.

وی بیان داشت: طلاب مثل سایر اقشار و حتی به تناسب آمار، پررنگ‌تر از دیگر اقشار در این مناطق حضور داشتند؛ در مدتی که در پل‌دختر حضور داشتم خیابانی را نمی‌دیدم که یک یا چند طلبه جهادی حضور نداشته باشند.

حجت الاسلام عدالت جلب کمک‌های خیرین به سیل‌زدگان توسط مراکز خدمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور را عرصه ششم خدمت‌رسانی حوزویان به سیل‌زدگان دانست.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات در پایان تأکید کرد: هنوز مشکلات بسیاری در مناطق سیل‌زده وجود دارد و با توجه به فصل گرما اهالی این مناطق با مشکلاتی روبه‌رو بوده و نیازمند کمک‌ها و مشارکت‌های طلاب و امت حزب الله هستند و لازم است اقشار مختلف مردم و به‌ویژه حوزویان که از روز اول سیل مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند، هنوز به کمک‌های خود ادامه دهند.

ارسال نظرات