رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما برای سالم‌سازی فضای جامعه توسط دستگاه قضائی استان یک نیاز مبرم و اساسی است چرا که رسانه‌ها سبب افزایش سطح آگاهی‌های شهروندان می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۴۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

ارائه اطلاعات حقوقی به مردم موجب افزایش رضایت عمومی شهروندان می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ناصر عتباتی در نشست هماهنگی و هم اندیشی شورای قضایی استان با شورای معاونین صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: فرهنگ سازی با ارائه اطلاعات حقوقی متناسب و نگاه پیشگیرانه صدا و سیما موجب بهبود انعکاس عملکرد تشکیلات قضایی استان و افزایش رضایت عمومی شهروندان می‌شود.

وی گفت: در این جلسه تلاش بر این بود که راهکارهای عملی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت رسانه ملی و بالاخص صدا و سیمای استان در راستای پیشبرد اهداف پیشگیرانه دستگاه قضایی در حوزه آسیب های اجتماعی و جرائم ، ارتقای سطح آگاهی های حقوقی و دانش قضایی جامعه ، کاهش مسائل و مشکلات حقوقی جامعه و نحوه انعکاس اقدامات و خدمات دستگاه قضایی مورد بحث و بررسی واقع شود.

وی از زحمات حوزه رسانه و صدا و سیمای مرکز استان که با پوشش های مناسب خبری و همچنین در حوزه های هنری با استفاده از ظرفیت تشکیلات قضایی استان و توجه به واقعیت های موجود که موجب اقدامات موثری در جامعه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شده است تشکر و قدردانی کرد.

عتباتی اظهار کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با صدا و سیمای مرکز استان منعقد خواهد شد که سبب استفاده مستمر از ظرفیت آنها خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش تشکیلات قضایی استان بر سالم سازی مراودات اجتماعی، کاهش درگیری‌ها، جرائم و اختلافات حقوقی و در نهایت سالم سازی فضای جامعه است که رسیدن به این هدف مستلزم افزایش سطح آگاهی های حقوقی، قضایی و قانونی شهروندان با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و صدا و سیما است.

عتباتی بیان کرد: در این راستا تشکیلات قضایی استان کارشناسان و متخصصین این حوزه را بر اساس واقعیت ها و پرونده های موجود در مجموعه های قضایی استان با این همکاری دوجانبه به اطلاع شهروندان خواهد رساند و آموزش های لازم را برای ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی و قضایی جامعه را ارائه خواهد داد.

در ادامه نشست علی ملااحمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز ضمن تبریک انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان و تقدیر از همکاری صمیمانه تشکیلات قضایی استان در تهیه برنامه های تخصصی و خدمات صادقانه تشکیلات قضایی استان به آحاد مردم ولایت مدار اردبیل بیان کرد: با همفکری ، تعامل این دو نهاد مقدس بتوانیم با استفاده از ظرفیت صدا و سیما در افزایش آگاهی‌های قضایی و حقوقی با تولید برنامه‌های متناسب برای اقشار مختلف در قالب‌های متنوع، گرهی از مشکلات آنان را بویژه در حوزه قضایی گشایش داده و تاثیر بسزایی در رشد جامعه داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار