خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده و با استفاده از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی تا پایان سال جاری همه ایتام قزوین صاحب خانه می شوند.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۸۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی در بازدید از چند خانواده تحت حمایت در روستای آکوجان از توابع بخش الموت غربی که در قالب طرح مفتاح الجنه برگزار شد، بیان کرد: برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت خدمت رسانی به نیازمندان بر رفع موانع اصلی در زندگی آنهاست.

وی ادامه داد: مسکن، اشتغال و درمان سه موضوع مهم در جریان خدمت رسانی به مددجویان قرار دارد؛ در حوزه درمان کار خدمت رسانی مددجویان به صورت متمرکز به بیمه سلامت واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در زمینه مسکن نیز هر ساله اقدامات این نهاد برای خانه دار کردن مددجویان در جریان است ولی طی سال 97 گام بزرگی برای خانه دار کردن مددجویان برداشته شد به طوری که 425 واحد مسکن مهر برای نیازمندان خریداری شد.

وی افزود: با این اقدام که با عنایت الهی صورت گرفت، جریان خانه دار کردن مددجویان استان قزوین سرعت بیشتری گرفت.

مومنی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و با استفاده از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی تا پایان سال جاری همه ایتام قزوین صاحب خانه می شوند.

وی اعلام کرد: گام بعدی خدمت رسانی به نیازمندان، اشتغال است البته اشتغال مددجویان با ارائه برنامه های مهارت آموزی فنی و حرفه ای و استعدادسنجی مددجویان پیگیری می شود تا با ایجاد اشتغال و درآمد برای مددجویان، قطع وابستگی آنها به کمک دیگران محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مددجو نباید بدون اشتغال انتظار تغییری در زندگی خود داشته باشد از این رو مددجویان دارای مهارت باید مشغول به کار شده و یا در صورت عدم وجود توانایی کارهای خاص، از ظرفیت های اشتغال زایی ایجاد شده از سوی این نهاد استفاده کنند.

وی توضیح داد: یکی از ظرفیت های ایجاد اشتغال برای نیازمندان و به ویژه مددجویان روستایی ارائه آموزشهای لازم جهت اجرای طرحهای صنایع دستی در زمینه های قالی بافی ، گلیم بافی و ... با تامین مواد اولیه و خرید محصولات مددجویان است.

مومنی تأکید کرد: تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه خدمت به مددجویان با استفاده از ظرفیت هایی است که به ارتقای واقعی زندگی نیازمندان منجر شود در واقع مددجو باید در کنار حمایت ها این نهاد با تلاش خود راه را برای زندگی توأم با عزت و کوشش خود فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: بیش از 16 هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین تحت حمایت این نهاد هستند که لازم است ظرفیت اشتغال خانگی برای این عده فراهم شود البته اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار در مشاغل جدید مورد قبول این نهاد است .

انتهای پیام/
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها