خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

تجلیل از فعالان قرآنی در احادیث سفارش شده است/ نباید از اخلاق قرآنی فاصله بگیریم

امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی خواهر گفت: تجلیل از فعالان قرآنی در احادیث سفارش شده است.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۹۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی خواهر مسجد محمد رسول الله(ص) اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز می‌شود، درهای جهنم بسته است و شیطان در قل و زنجیر است و باید کاری کنیم که بعد از ماه رمضان درهای بهشت باز بماند.

وی با بیان اینکه پیغمبر (ص) فرمودند کاری کنید که بعد از ماه مبارک رمضان نیز درهای بهشت بسته نشود، تصریح کرد: این قرآن که این روزها با آن انس داشتید، دل‌هایی که آماده شنیدن قرآن بود و شب‌هایی که دعا و مناجات و یاد خدا داشتییم، درهای بهشت بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه درهای جهنم در ماه مبارک رمضان بسته بود، افزود: اینکه دهانمان نسبت به غیبت، تهمت، حرف بد، رنجش دل دیگران و هر چیز بدی بسته است همان بسته بودن درهای جهنم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در احادیث آمده است قرآن بهار دل‌ها و ماه رمضان بهار قرآن است و باید تلاش کنیم از این باغستان بزرگ که در ماه رمضان در دلمان ایجاد می‌کنیم، به خوبی از آن بهره ببریم.

وی با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی خواهران با بیان اینکه خدمات قرآنی بانوان بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است، ابراز کرد: خیلی از برکات قرآنی امروز را مدیون علمای بزرگ استان هستیم و تلاش‌های آنها کمک کرده است تا امروز نام دین و قرآن بر سر زبان‌هاست.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: در حدیث داریم اگر کسی بخواهد خدا را با عظمت یاد کند، باید حواسش به کسانی که موهای سر و صورتشان در راه خدا سفید شده است باشد و اگر از آنها تجلیل کنید، خدا را تجلیل کرده‌اید و اهل علم، حاکم عادل و فعال قرآنی نیز در این زمره قرار دارند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند می‌فرماید هر کسی شعائر الهی را با عظمت بشمارد، نشانه تقوا و سلامت دل و ایمان قلبی است و این محفل بخاطر همین معنا بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: در روایات آمده است کلام قرآن، آیه قرآن، تفسیر و نام قرآن را جدی بگیریم اما رسم نباید از رسم و اخلاق قرآنی فاصله داشته باشیم و کاری کنیم که قرآن در جان ما نفوذ کند و ائمه اطهار (ع) این انتظار را از ما دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید آیات قرآن در زندگی‌مان دیده شود، گفت: باید اخلاق، سیاست، مصرف، حرف و قضاوتی که می‌کنیم قرآنی باشد و نباید حرف خلاف واقع پشت سر کسی بزنیم چرا که بر خلاف اخلاق قرآنی است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار