در استقبال از کنگره 10هزار شهید عشایرکشور؛

نشست هم اندیشی بزرگان عشایر در صمصامی

نشست هم اندیشی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت عشایری چهارمحال و بختیاری و معتمدین، بزرگان و نمایندگان و ریش سفیدان ایلات و طوایف منطقه عشایری صمصامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۴۱۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این نشست هم اندیشی که در مسجد امام حسن(علیه السلام ) صمصامی برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، گفت: این نشست در راستای هم افزایی ناحیه و حوزه های مقاومت با معتمدین و متنفذین محلی در راستای برداشتن رسومات غلط و هزینه بردار و پر خطر و آسیب زا در مناطق عشایری برگزار شده است.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی افزود: استفاده سلاح در مراسمات عزاداری و عروسی یکی از رسوم پرخطر و آسیب زا می باشد،  که این مسئله سالانه ضمن تحمیل هزینه های مادی سنگین به صاحبان مراسم، باعث بروز مشکلات جانی در بین عشایر عزیز می شود.

وی صرف هزینه های سنگین چند ده میلیونی در تهیه و طبخ غذا، استفاده از مداحان چند ده میلیونی و حمل جنازه به صورت تشریفاتی با راه اندازی کاروان های سنگین خودروئی که ضمن بروز خطرات جاده ای با توجه به صعب العبور بودن مناطق، هزینه های سنگین مادی و معنوی برای خانواده های عشایر دارد را از جمله رسومات غلط دیگر عنوان کرد.

در این نشست با ارائه مطالبی در خصوص وحدت اقوام و لزوم کنارگذاردن این رسوم و عادات نامناسب در بین عشایر بختیاری تاکید شد.

شایان ذکر است: هم اندیشی پیرامون هرچه بهتر برگزار کردن یادواره شهدای عشایری استان و مراسم کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور از دیگر بخش های این نشست صمیمانه بود.

ارسال نظرات