خبرهای داغ:
آیا باید پلیس را در انجام وظایف قانونی خود حمایت کرد یا قانون شکن را در بی پروا تر شدن!
کد خبر: ۹۱۴۸۴۴۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که از اعضای فراکسیون امید عادت عجیبی دارد و آن هم اظهارنظر هایی است که می تواند او را به عنوان یکی از بانوان حاشیه ساز مجلس شورای اسلامی قرار دهد.
در لیست سخنان او می توان به "حق" دانستن" حضور زنان در ورزشگاه ها، دفاع از برجام ضمن نخواندن متن کامل آن، داشتن توهم در اینکه برجام سرمایه گذاری عظیمی را وارد ایران می کند، کلید زن طرح سربازی دختران، کافی دانستن صیغه نامه و گواهی تولد برای تابعیت فرزندان زنان ایرانی و در چند روز گذشته نیز هجمه به عملکرد گشت ارشاد و زیر سؤال بردن اقدامات قانونی نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان عفاف و حجاب اشاره کرد.
سیاوشی در آخرین اظهارنظر خود در خصوص عملکرد گشت ارشاد و اعلام شماره تلفن برای گزارش بدحجابی، ضمن زیرسؤال بردن "اهمیت موجودیت" گشت ارشاد گفت است: « از آنها که بر تقویت گشت ارشاد اصرار دارند؛ می خواهیم تحقیقی انجام دهند که آیا بودن گشت ارشاد موفق بوده است یا خیر؟» وی در ادامه بحثی شبیه به سخنان اخیر خانم ابتکار را مطرح می کند که حجاب از دو بُعد قانونی و شرعی در جامعه ما مورد رعایت قرار می گیرد. برخی به آن اعتقاد دارند و برخی برای رعایت قانون آن را حفظ می کنند و خواهان گفت وگو در این زمینه می شود!
یعنی این بانوی محجبه مجلس شورای اسلامی که خود باید برای قانون گذار خوب بودن، الگوی قانونمداری و نظارت بر حسن اجرای قوانین در دولت و جامعه باشد، به دنبال چانه زنی برای رعایت شدن یا رعایت نشدن قانون شرعی و عرفی مثل حجاب است! آن هم نه به این صورت که این گفت وگوی فرهنگی، تبیین کننده بایدهای جامعه شود! نه اینکه این گفت وگو، بد و خوب را مشخص کند! نه اینکه نتیجه این گفت وگو پذیرش نگاه درست باشد! بلکه فقط «فرهنگ سازی مثبتی در جامعه صورت گیرد و راه حل حداقلی پیدا شود.»
کاش خانم سیاوشی تبیین می کردند که از نظر ایشان فرهنگ سازی مثبت مد نظر ایشان چیست از کدامین جنس کار فرهنگی است؟ آیا رسیدن به راه حل حداقلی و آزاد شدن بحث حجاب است؟!
به راستی؛ فرهنگ سازی مثبتی که نمی گوید حجاب خوب است یا بی حجابی بد، قانون حجاب باید رعایت شود یا خیر .. چه نوع فرهنگ سازی است؟ آیا منظور ایشان از این نوع فرهنگ سازی منفعلانه اما مثبت؛ بی تفاوت شدن ضابطان قانون و قانونمداران به شکسته شدن حریم حجاب و عفاف در جامعه است؟
از نظر خانم سیاوشی، اعلام شماره تلفن برای گزارش بدحجابی نیز باعث تقابل بین مردم جامعه می شود! اینکه مسئله عجیبی نیست همیشه هستند کسانی که دوست دارند با پرخاشگری و ایجاد سر وصدا در برابر الزام شدن به رعایت قوانین، مَفَری برای خود ایجاد کنند اما وقتی کار به اینجا می کشد باید دید حق با کدام یک از طرفین است و باید از کدام یک حمایت شود تا دیگری به خود اجازه تقابل با قانون وشرع مقدس را ندهد! آیا باید محکم از از آمر به معروف حمایت کرد یا با اما و اگر راه را برای گستاخ تر شدن خاطی هموارتر کرد؟! آیا باید پلیس را در انجام وظایف قانونی خود حمایت کرد یا قانون شکن را در بی پروا تر شدن..
از نظر این نماینده فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، این طرح نوعی تمسک به اعتقادات مذهبی مردم است و با ایجاد این شاعبه می گوید: آیا این تمسک یک حربه سیاسی است؟ و خواهان بررسی این مسئله می شود. حال باید از ایشان پرسید آیا درست نخواندن برجام و دفاع از آن، نادیده گرفتن مطالبات به حق زنان در جامعه و سیاست زده کردن قوانین مربوط به زنان و خانواده یک حربه سیاسی برای رسیدن به مقاصد محسوب می شود یا استفاده از پتانسیل مردمی برای ایجاد امینت روانی و اخلاقی در جامعه؟

در نهایت باید گفت خانم سیاوشی عزیز؛ موفقیت یا عدم موفقیت یک طرح بستگی به دفاع و حمایت عقلانی و اظهارنظر منصفانه از طراحان، مجریان آن طرح دارد . نه اینکه با تمام توان و قوا موجودیت و اهمیت کار نیروهایی چون " گشت ارشاد" و " پلیس اخلاق" را زیر سؤال برد و بعد هم به دنبال نتیجه کار آنها بود که چنین سیاسی کاری هایی قطعا نتیجه ای جز ایجاد نارضایتی در جامعه و بالابردن بی پروایی قانون شکنان را نخواهد داشت. بهتر نیست به جای این نقدهای غیرمنصفانه که آب بر آسیاب دشمنان می
و در پایان باید گفت ای کاش همانطور که خانم سیاوشی در حادثه برخورد یک پلیس زن با زن بدحجاب، حیرت زده شده و به دنبال تعلیق آن پلیس زن و باز هم تاختن بر گشت ارشاد .. بودند حداقل واکنشی هم به ضرب و جرح بانوی آمر به معروف در استان گیلان نشان می دادند تا با این حدس و گمان رو به رو نباشیم که ایشان فقط در زمینه حمایت از بدحجابان و قانون شکنان متحیر می شوند و آن را مصداق « خشونت علنی در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد می دانند.»

طنین یاس

ارسال نظرات