همانطور که نشست اتحادیه عرب در سال ۱۹۸۷ میلادی باعث انفجار انتفاضه اول در سرزمین های اشغالی کرانه باختری شد، بعید نیست که کنفرانس «معامله قرن» در منامه نیز به انفجار انتفاضه سوم، لغو توافقنامه های اسلو ، هماهنگی های امنیتی و فروپاشی همه اقدامات مربوط به عادی سازی شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۱۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، عبدالباری عطوان با بیان این مطلب در رای الیوم نوشت: وقتی دو جنبش فتح و حماس اختلافات خود را با گروههای دیگر کنار می گذارند و برای تشدید درگیری ها با نیروهای اشغالگر در سه روز برگزاری کنفرانس منامه متحد می شوند، این یعنی اینکه فلسطینیان ها تصمیم گرفته اند روی پای خود بایستند و با توطئه ای که برای نابودی آرمان فلسطین طراحی شده، مبارزه کنند آن هم با شیوه ای که هم اسرائیلی ها و آمریکایی ها و هم متحدان عرب می فهمند؛ متحدانی که خواهان فروش قضیه فلسطین با پول حرام هستند.

وی با اشاره به اینکه جنبش فتح روز گذشته دربیانیه ای تحصن خود در روز سه شنبه را لغو و هوادارانش را به درگیری با رژیم اشغالگر قدس در مخالفات با معامله قرن و کارگاه اقتصادی منامه دعوت کرد، افزود: دو جنبش حماس و جهاد اسلامی، جبهه مردمی فلسطین، کمیته های مقاومت مردمی و دیگر گروههای فلسطینی هم اعلام کردند که هر کس در کنفرانس منامه شرکت کند، به قضیه فلسطین خیانت کرده است. آنها فلسطینیان را برگزاری تظاهرات و تشدید درگیری ها با اشغالگران در طول برگزاری این نشست دعوت کردند. آنها تاکید کردند که به هیچ بهایی توطئه هایی که علیه ملت فلسطین چیده شده، اجرایی نخواهد شد.

نویسنده با اشاره به اینکه کشورهای عربی که درکنفرانس اقتصادی منامه شرکت خواهند کرد، از رگذر هم دستی و مزدوری به تاریخ خواهند پیوست، افزود: توصیه می شود آن کشورها از شرکت در این کنفرانس صرف نظر کنند که در صورت حضور  در این کنفرانس، هرگز بخشیده نخواهند شد و نتایج مشارکت آنها فراتر از حد تصور خواهد بود.

عطوان با بیان اینکه ترامپ ومتحدان عربش اشتباه می کنند اگر فکر می کنند زمان برای تشکیل اسرائیل بزرگ مناسب است، خاطرنشان کرد: کسی که با این معامله مبارزه خواهد کرد و آن را ناکام خواهد گذاشت، مردم غزه، الجلیل، قدس، نابلس، الخلیل، امان، دمشق، تهران، بغداد، صنعا و ضاحیه جنوبی بیروت هستند در حالی که این فهرست همچنان ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنگامی که موشک های حوثی های تحت محاصره، سامانه های دفاعی پاتریوت را در فرودگاه ابها زمین گیر و ناتوانی آن را رسوا می کند، هنگامی که موشک های غزه به عسقلان و تل آویو می رسد و ناتوانی گنبد آهنی را فاش می کند و با دقت به اهداف دور دوست خود می رسد و هنگامی که سید حسن نصرالله تهدید می کند که در صورت بروز جنگ، منطقه به آتش کشیده خواهد شد، بدانید که زمان پایان خواری نزدیک شده و زمان سربلندی و اوج فرا رسیده است.

خبر را در رای الیوم ببینید

 منبع:سرویس ترجمه شفقنا

ارسال نظرات