خبرهای داغ:
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی

حل مشکلات زهکش دشت الله آباد قزوین نیازمند کارشناسی با تعامل استان های همجوار است

اکبری گفت: حل مشکلات زهکش دشت الله آباد قزوین نیازمند کارشناسی بیشتر و تشکیل جلسه با حضور استان های قزوین، البرز و قم است.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۴۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در مراسمی با حضور علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، زارع مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمدپور فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسوولان استانی، از طرح زهکشی در منطقه دشت الله آباد در شهرستان آبیک بازدید شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در جریان این بازدید گفت: بهتر است در ادامه کار یک مشاور قوی گرفته شود و موضوع در زیر نظر کارشناسی نهایی شود.

اکبری بیان کرد: حل مشکلات زهکش دشت الله آباد قزوین نیازمند کارشناسی بیشتر و تشکیل جلسه با حضور استان های قزوین، البرز و قم است.

وی افزود: آنچه امروز در منطقه دیدیم نشان می‌دهد زهکشی به کاهش شوری دشت کمک کرده است و موجب تخلیه نمک می‌شود اما برای جلوگیری از تخلیه آب‌های سطحی باید آب مدیریت شود.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اینکه از آب زهکشی جلوگیری شود اشتباه است. باید پخش سیلاب مورد توجه قرار گیرد. هدف زهکشی فقط تخلیه نمک است نه توزیع آب و با نشست تخصصی می‌توان اختلاف را حل کرد.

اکبری گفت: اگر مشاوران به این نتیجه برسند تغییری صورت گیرد و پخش آب هم دیده شود و آب مازاد به دشت توزیع شود می‌توان برخی اصلاحات را صورت داد. به گفته ی وی مشابه این طرح در ۲۸۰ هزار هکتار در گلستان در حال اجراست.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار