خبرهای داغ:
حجت الاسلام شهرام قاضی پور مسئول اساتید حلقه های صالحین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه
کد خبر: ۹۱۴۸۵۷۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

حجت الاسلام قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه :اظهار داشت مطالبی که در حلقه‌ها ارائه می‌شود با توجه به رده سنی متربیان است و اکثراً مباحث اعتقادی، تربیتی و اخلاقی را شامل می‌شود. همچنین در حلقه‌ها با توجه به سن و درک فرزندان درباره مسائل سیاسی و اقتصادی بحث می‌شود و حتی خود فرزندان علاقه به بحث در مورد این موضوعات را دارند. این موضوع در چارچوب یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران که «ارتقای بینش سیاسی مردم» است قابل درک است. در حال حاضر نوجوانان و نونهالان اطلاعات و بینش خوبی در عرصه‌های مهم سیاسی مانند دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی و مواضع و عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.
وی گفت : البته در کنار مباحثی که در حلقه مطرح می‌کنیم مسائلی را هم که اولیا مدنظر دارند و خود به‌دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌توانند مستقیما به فرزندان‌شان بگویند به بنده منتقل می‌کنند تا بتوانم از راه‌های مناسب به فرزن‌دانشان انتقال بدهم.
وی بیان کرد: حلقه‌ها در بطن برنامه‌های بسیج، مسجد و هیئت‌ها هستند و نونهالان از حلقه‌ها به شرکت فعال در برنامه‌ها سوق داده می‌شوند؛ در حلقه‌ها در مورد عمق و محتوای برنامه‌ها معرفت‌افزایی می‌شود. علاوه بر این با اهدای جوایزی مقوله تشویق که از اصول مهم و مؤثر تربیتی است، انجام می‌شود.
وی گفت: فرزندان را با تشویق و قرار دادن جوایز به حضور فعال‌تر در هیئت و نماز جماعت سوق می‌دهیم. این جوایز با برنامه دقیق و زمان‌بندی خاص اهدا می‌شود. در مسجد کمدی از جوایز قرار دادیم که شامل جوایز نفیسی مثل اسکوتر برقی و ماکت بالگرد و کوادکوپتر(پهباد) است. این جوایز با کمک برخی از اعضای شورای پایگاه و با هزینه شخصی دوستان تهیه شده است.
وی ادامه داد: روش دیگر، اعطای جوایز در جمع است که جنبه تشویقی آن را چند برابر می‌کند. جوایز معمولاً در جمع در میان نمازگزاران و یا در جلساتی با حضور اولیاء و بسیجیان اهدا می‌شود.
سرگروه‌ها تنها موظف به حرف زدن در حلقه‌ها نیستند بلکه باید درکنار حلقه در برنامه‌های دیگر مثل نماز جماعت یا اردو یا حتی کلاس‌های آموزشی دیگر بتوانند با متربی‌ها صحبت کنند و ارتباط داشته باشند.

 
 
ارسال نظرات