امام جمعه مرند:

جایگاه صادرات کشور با تنوع محصولات کشاورزی فاصله دارد

امام جمعه مرند بر ضرورت ارتقای میزان صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با این تنوع محصولات کشاورزی باید امروز جزو صادر کنندگان اول دنیا بودیم.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۸۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

به گزارش بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده، ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه سال زراعی شهرستان مرند، جهاد کشاورزی را ضامن استقلال کشور دانست و ابراز داشت: کشاورزان نقش مؤثری در تأمین امنیت غذایی کشور دارند، محبوب ترین شغل نیز نزد خداوند شغل کشاورزی و باغداری است و بیشتر انبیا نیز در این شغل‌ها فعالیت داشتند چرا که از حلال‌ترین شغل هاست.

وی با اشاره به خسارت‌های میلیاردی کشاورزی براثر سرمازدگی افزود: در شهری مثل مرند هیچ سال شاهد خسارت به درخت‌های توت نبوده ایم اما در سایر میوه‌ها سالیانه شاهد سرمازدگی و خسارت تگرگ هستیم، چرا که توت مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد و خداوند نیز برکت آن را می‌دهد.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: کشور ما بیش از ۲ میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد که تنوع محصولات کشاورزی آن هم در دنیا کم نظیر است.

وی اضافه کرد: با این تنوع محصولات تولیدی باید امروز جزو صادر کنندگان مهم اول دنیا بودیم، برخی مسئولان می‌گویند تا ۶ ماه ذخیره گندم داریم اما باید به جایی برسیم که ۶ سال ذخیره گندم داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به اقتدار انقلاب اسلامی ایران در دنیا عنوان کرد: دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مواضع ایشان در برابر درخواست‌های ترامپ، خروش عظیم انقلابی ایران را به رخ دنیا کشید.

امام جمعه مرند گفت: دشمن برای افزایش تحریم ایران، طرح و برنامه دارد، اما مسئولان ما هم باید به وظیفه خود عمل کننند.

حجت الاسلام نعمت زاده افزایش و بهبود محصولات کشاورزی را کمتر از جهاد مسلحانه ندانست و تاکید کرد: مسئولان باید در جهت حل و فصل هر چه زودتر درخواست‌ها و مطالبات کشاورزان تلاش کنند.

در پایان این مراسم، از کشاورزان نمونه مرند و تنی چند از کارکنان بازنشسته جهاد کشاورزی این شهرستان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار