رییس مرکز فنآوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کارگروه تعامل پذیری با حضور نمایندگانی از قوای مقننه، قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۰۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)،علی عبدالهی با اعلام این خبر، هدف از ایجاد این کارگروه را، ایجاد هماهنگی، تصمیم سازی در تبادل اطلاعات بین دستگاهی به  منظور حفظ یکپارچگی؛ استانداردسازی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات الکترونیکی و به اشتراک گذاری اطلاعات ذینفعان اعلام کرد.

 

بنا بر این گزارش، عبدالهی تشکیل کارگروه تعامل پذیری با حضور نمایندگانی از قوای مقننه، قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح را نشان دهنده این امر دانست که بهبود فضای کسب و کار یک موضوع فرادستگاهی و فراقوه ای است. وی با بیان اینکه قاعدتاً یکی از الزامات و پیش شرط های بهبود فضای کسب و کار، تعامل بین سازمان ها و دستگاه های مختلف است، افزود: به عنوان مثال در بخش صدور مجوزهای کسب و کار، الکترونیکی شدن استعلامات مورد نیاز برای صدور مجوزها در تسهیل و تسریع فرآیندهای مربوطه می تواند بسیار مؤثر باشد که یکی از اهداف و وظایف کارگروه تعامل پذیری پیگیری این موضوعات است.

 

وی گفت: تشکیل این کارگروه شش ماه قبل به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید و آیین نامه داخلی آن در اولین جلسه کارگروه با حضور دبیرشورای عالی فضای مجازی و نمایندگان بخش ها تصویب شد. 

 

گفتنی است، اعضای گروه تعامل پذیری را دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات(رییس کارگروه)، نمایندگان رییس مجلس شورای اسلامی؛ قوه قضاییه، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، بانک مرکزی، نیروی انتظامی، سازمان امور اداری و استخدامی، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و دو نفر متخصص فناوری اطلاعات تشکیل می دهند.

 

ارسال نظرات