مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ناجیان غریق حافظان حریم امنیت ورزش های آبی و جان مردم هستند زیرا که این افراد از جان خود برای نجات مردم می گذرند.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۰۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آقازاده استاندار مرکزی در گردهمایی ناجیان استان مرکزی با تاکید بر اینکه فضای ورزش پرنشاط است، گفت: در ایران ورزش با یک روحیه خاص اجرا می شود که این روحیه با نشاط اجتماعی و قهرمانی در کنار روحیه پهلوانی ، فداکاری ، ایثارگری و ... را شاهد هستیم .

وی افزود : رشته نجات غریق تفاوت خاصی با سایر ورزش ها در جهان دارد و آن نجات انسان ها است؛ ناجیان غریق برای نجات افراد گرفتار شده در آب جان خود را فدا می کنند و به کمک این افراد می شتابند.

آقازاده بیان داشت : فدراسیون نجات غریق ایران در سیل اخیر خوش درخشید زیرا افرادی که در سیل گرفتار شده بودند با کمک ناجیان کشور نجات پیدا کردند و با این کار فدراسیون نجات غریق در بین مردم مشهور تر و محبوب گردید.

وی تصریح کرد : استان مرکزی آمادگی دارد که با همکاری فدراسیون برای جلوگیری از مرگ افراد شناگر در آبگیرها ، ناجیان استان مرکزی با برنلمه ریزی مناسب در مناطق آبی طبیعی و سدها مستقر داده شوند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی در این مراسم گفت : بیش از 330 شهید ورزشکار در استان مرکزی شناسایی شده اند. این استان در مهرماه سال جاری شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی خواهد بود و یادبود کنگره 6200 شهید استان و نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس در مسابقات ورزشی کشوری و بین المللی که به میزبانی استان مرکزی برگزار می شود ،  نصب و اهدا خواهد شد.

حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه بیان داشت : ناجیان غریق حافظان حریم امنیت ورزش های آبی و جان مردم هستند زیرا که این افراد از جان خود برای نجات مردم می گذرند.

وی افزود : فعالیت هایی در هیات نجات غریق صورت گرفته است و با برنامه ریزی دقیق و حمایت های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در آینده شاهد پیشرفت این رشته در استان باشیم؛ پنج هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ورزش استان مشغول به فعالیت هستند که بخشی از این موضوع در نجات غریق است.

ارسال نظرات