رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در اراک مطرح کرد؛

ناجیان غریق 64 هزار نفر را در کشور نجات داده‌اند/ جان باختن 8 نفر بر اثر غرق شدگی در سه ماهه نخست امسال

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: در هشت سال گذشته 64 هزار نفر در کشور توسط ناجیان غریق نجات پیدا کرده اند که نشان از تلاش شبانه روزی و بی دریغ این افراد در جامعه دارد.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۱۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در گردهمایی ناجیان استان مرکزی که در اراک برگزارشد، با بیان اینکه فدراسیون نجات غریق باتوجه به شرح وظایف، پرورش نیروهای متخصص و کارشناسی بر نظارت در اماکن آبی است، گفت: باتوجه به این شرح وظایف سال گذشته 25 درصد کاهش مرگ و میر را در کشور داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش این آمار در استان های شمالی کشور افزود: در استان مازندران از 67 نفر به 47 نفر ، استان گیلان 45 نفر به 32 نفر رسیده که این آمار نشان میدهد ناجیان غریق بسیار تاثیر گذار بوده اند.

نوری افزود: در سه ماهه نخست سال جاری هشت نفر بر اثر بی احتیاطی و شنای غیراصولی جان خود را از دست داده اند که بیشتر در سدها و آبگیرها این اتفاق افتاده است ولی جزء وظایف فدراسیون است که بتوانیم یک ساماندهی برای ناجیان غریق در اماکن طبیعی داشته باشیم؛ حضور ناجیان غریق باعث تذکر و فرهنگ سازی در استفاده از این فضاها خواهد شد.

نوری تصریح کرد : در هشت سال گذشته 64 هزار نفر در کشور توسط ناجیان غریق نجات پیدا کرده اند که نشان از تلاش شبانه روزی و بی دریغ این افراد در جامعه دارد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور اظهار کرد: 26 استخر و اماکن آبی طبیعی در استان وجود دارد که 1587 ناجی در استان مرکزی ساماندهی و مشغول به فعالیت هستند. با توجه به ظرفیت مناسب استان مرکزی امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و حمایت های مجموعه مدیریتی استان پیشرفت قابل قبولی را شاهد باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار