حساسیت پایین مدیران نسبت به بهره‌وری

معاون رئیس سازمان ملی بهره‌وری با انتقاد از حساسیت پایین مدیران نسبت به بحث بهره‌وری گفت: شاخص بهره‌وری کل عوامل از سال 75 تا 96 حدود 3.2 درصد بوده که این رقم در 9 ماهه سال گذشته به صفر نزدیک شده است.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۲۰
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، عرفان مردانی در ششمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی، اظهار داشت: ارزش افزوده بخش معدن از سال 75 تا 96 حدود 6.7 درصد بود که در 9 ماهه سال 97 به 2.3 درصد رسیده است. 

وی با بیان اینکه طبق گزارش سازمان بهره‌وری آسیایی، نیروی کار در ایران در مقایسه با کشورهای آسیایی در سال 2016 حدود 12 درصد فاصله دارد، افزود: در سال 2016 بهره‌وری بخش معدن یکی از بهترین بهره‌وری‌ها بوده است. بررسی روندهای اقتصاد کشور نشان می‌دهد اقتصاد ایران در سه نقطه دچار چرخش شده که شامل اواسط دهه 50 تا 57 با روند مناسب فروش نفت، سال‌های 57 تا 68 همزمان با وقوع جنگ و افت شاخص رشد اقتصادی کشور و همچنین سال‌های 68 تا 86 به عنوان بهترین دوره شاخص‌های اقتصادی ایران می‌شود. از سال 86 تا 93 نیز این شاخص‌ها به سمت پایین حرکت کرده است. 

مردانی با اشاره به اینکه شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید از سال 93 تا 96 و همچنین برآورد ما در مورد سال 97 نشان می‌دهد که موفق به طی دوره چرخش و تغییر روند نشده‌ایم، گفت: از سال 86 افول شاخص‌های اقتصادی شروع شده که البته در سال 93 می‌توانستیم به نقطه چرخش برسیم اما موفق به ادامه این راه نشدیم. 

وی تأکید کرد: بهره‌وری کل عوامل تولید نتیجه عملکرد اقتصادی کشور است و این در حالی است که در سطح اقتصاد و بخش‌های مختلف هنوز حساسیت مدیران نسبت به بهره‌وری، حساسیت کاملی نیست. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار