بخشدار مرکزی ری در آئین افتتاح گلخانه روستای عماد آور:

گلخانه های هوشمند خانگی در روستاهای بخش مرکزی ری احداث می شود

خبرگزاری بسیج: نخستین گلخانه روستای عماد آور از توابع بخش مرکزی شهرستان ری با عنوان باغ بهشت همزمان با هفته جهاد کشاورزی با حضور رئیس جهاد کشاورزی استان تهران، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، مدیر جهاد کشاورزی وجمعی از روسای ادارات شهرستان ری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۴۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

خانم دکتر فاطمه فکوریان بخشدار بخش مرکزی ری در این مراسم با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان جهادکشاورزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 59 ، اظهار داشت: این سازمان به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در جهت محرومیت زدایی فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد.

وی  افزود: گلخانه حاج شیخی (باغ بهشت) در زمینی به مساحت 5000 متر مربع در دو سالن  ۲۵۰۰ متر مربعی احداث شده که به تولید گوجه چری یا گیلاسی می پردازد؛ همچنین در راستای مصرف بهینه آب،  یک استخر در داخل فضای گلخانه ساخته شده است. این استخر به گونه ای طراحی شده که در فصل زمستان نیز آب حاصل از بارندگی را در خود ذخیره می کند. بخشدار مرکزی ری ادامه داد: به منظور ایجاد اشتغال در سال رونق تولید پیگیر اعطای تسهیلات و به دنبال کشت آلوئه ورا در این گلخانه هستیم.  

فکوریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای ایجاد مشاغل پایدار برای اهالی روستا و مهاجرت معکوس ، ساخت گلخانه‌های کوچک کروی شکل و هوشمند به ارتفاع ۳ و طول ۵ متر در خانه‌های روستاییان در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح کاداست و حدبندی مرزهای کشاورزی، گفت:  روستای عماد آور در بخش مرکزی ری ، نخستین روستا در سطح استان بوده که این طرح را اجرا کرده است.

ارسال نظرات