رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار استاندار خراسان رضوی گفت: فعالان اقتصادی باید مجاب به سرمایه گذاری در بخش تولید شوند.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۴۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی رضا رزم حسینی با آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه سفر ایشان به مشهد مقدس دیدار و گزارشی از برنامه‌های استانداری خراسان رضوی برای ایجاد تحول اقتصادی و فرهنگی در این استان ارایه کرد.

آیت الله جنتی طی سخنانی با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی استاندار خراسان رضوی گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی سرفصل‌های بسیار خوبی دارد و امیدوارم در اجرای آن موفق باشید.

وی افزود: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد کار‌های خوبی انجام گرفته است، اما برنامه ریزی‌ها در این زمینه باید تداوم پیدا کند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی هم باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار کرد: به دلیل فرسودگی ساختار‌های اداری کشور، در گام نخست انقلاب اسلامی به توفیقات چشمگیری در حوزه اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق روستایی دست پیدا نکرده ایم.

علی‌رضا رزم‌حسینی افزود: طی ۴۰ سال پس از انقلاب، به رغم همه امکانات زیرساختی ایجاد شده در روستا‌ها اعم از جاده، آب، برق و گاز، شاخص جمعیت شهر‌ها و روستا‌ها معکوس شده است به طوریکه هم اکنون ۷۴ درصد جمعیت استان در مناطق شهری سکونت دارند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصاد خانوار روستایی و تحقق سیاست توسعه متوازن در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای دست یابی به این هدف، طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با مشارکت معین‌های توسعه گرا و ارکان مختلف حاکمیت در استان کلید خورده خورده است.

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی پیش از این در شهرستان قلعه گنج اجرایی شد و خوشخبتانه نتایج درخشانی هم داشت به طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای با حضور سران قوا، از اجرای این الگوی اقتصاد مقاومتی حمایت کردند.

وی بیان کرد: برای موفقیت در انجام فعالیت‌های توسعه گرایی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نیازمند همگرایی و انسجام همه ارکان حاکمیت اعم از قضایی و اجرایی هستیم که در الگوی مثلث توسعه به صورت ویژه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدین اقتصادی به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: به جای آنکه مجاهدین اقتصادی را زالوصفت یا غارتگر بنامیم، باید آن‌ها را به واسطه تلاش‌های شان در مسیر اشتغال زایی برای جوانان، تکریم کرد.

وی مدیریت منابع آب و خاک را یکی از مهمترین برنامه‌های استان در سال‌های آینده برشمرد و افزود: در این راستا طرح همیاران آب با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد تدوین شده است و اجرای آن می‌تواند به تعادل سازی میان منابع و مصارف آبی استان کمک کند.

رزم حسینی به برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم اشاره کرد و گفت: به منظور رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی، هماهنگی خوبی بین بخش‌های مختلف ایجاد و الگو‌هایی هم برای اجرا تدوین شده است، اما باید پذیرفت که مشکلات ایجاد شده در سنوات طولانی را نمی‌توان در کوتاه مدت رفع کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها