خبرهای داغ:
فعالیت های محرومیت زدایی جهت الگوسازی با هدف طرح دهستان محور با کسب مقام اول استانی در لالی برگزار شد
کد خبر: ۹۱۴۸۶۸۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان از لالی؛ قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان لالی که در سال ۹۵ آغاز به کار کرد، فعالیت های محرومیت زدایی را جهت الگوسازی با هدف طرح دهستان محور شروع کرد.

این قرارگاه پس از شش ماه سپری کردن فاز مطالعات و نقشه برداری از مناطق هدف
در پنج محور اصلی با شعار کار با مردم برای مردم فعالیت خود را ادامه داد.

منوچهر خدری مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی لالی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد؛ از جمله کوشش های این قرارگاه میتوان به محور عمرانی و زیرساختی، اشتغال و معیشت، بهداشت و درمان، فرهنگی و تبلیغی، ۵۰ تعلیم و تربیت اشاره کرد.

خدری اظهار کرد؛ در حوزه زیر ساخت با همکاری مردم و ادارات محلی تقریبا بیش از ۱۴۰ کیلومتر جاده را اصلاح، بهسازی، زیر سازی، شن ریزی، عریض سازی، مسیر شکافی و بعضا آسفالت، آب رسانی به مناطق روستایی، ساخت مسکن محرومین، ساخت خانه عالم صورت گرفت.

خدری تصریح کرد؛ در محور اشتغال و معیشت کمک به اشتغال هدفمند آموزش برگزاری دوره های آموزشی، بازدید ها در رشته های کشاورزی و دامداری و طیور خدمات رسانی شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی در محور سلامت و بهداشت گفت؛ با هدف پیشگیری از درمان اعزام تیم های پزشکی به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته عشایری، کلاس های تغذیه سالم، همایش طب سنتی، آموزش طب در مدارس، مساجد و محلات، معرفی گیاهان دارویی، شناسایی و شناسنامه دار کردن گیاهان دارویی مناطق روستایی انجام گرفت .

خدری بیان کرد فعالیت هایی در حوزه تعلیم و تربیت از جمله؛ برگزاری کلاس های آموزشی تقویتی برای دانش آموزان،
اردوهای فرهنگی ورزشی، کلاس های ورزشی، توزیع لوازم تحریر، اصلاح و بهسازی مدارس، توزیع چادر بین مدارس،
برگزاری جشن های تکلیف و تشکیل جلسات رفع مشکل با آموزش و پرورش صورت گرفت.

همچنین در بخش فرهنگی و تبلیغی؛ اعزام روحانی به مناطق محروم، استقرار روحانی در مناطق با هدف برگزاری کلاس های رفع شبهات، برگزاری کلاسهای احکام، برگزاری مراسم نماز عید فطر، پیگیری برای حضور خدام در مناطق هدف، اعزام تیم های جهادی جهت فعالیتهای فرهنگی و
اعزام گروه های جهادی روحانی به مناطق محروم توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی به انجام رسید.

خدری در پایان بیان کرد؛ در همین راستا با توجه به فعالیت های صورت گرفته، قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی شهرستان لالی در دوسال پیاپی جزء رده برتر استانی شناخته شده است که هم اکنون مقام نخست را در سطح استان کسب کرد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها