خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس بسیج مساجد فارس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد:
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات فارس گفت:در طرح همبستگی ملی، دو موضوع هر مسجد یک خانه و هر کسبه یک کالای اساسی برای حمایت و کمک به سیل زدگان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۹۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

حجت الاسلام محمودی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، به تشریح طرح همبستگی ملی پرداخت و گفت: در طرح همبستگی ملی، دو موضوع هر مسجد یک خانه و هر کسبه یک کالای اساسی برای حمایت و کمک به سیل زدگان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح جهاد همیستگی ملی دو موضوع گنجانده شده است: یکی هر مسجد یک خانه و دیگری هر کسبه یک کالای اساسی؛ تشریح کرد: یعنی هر مسجد برای سیل زدگان یک خانه درست یا تعمیر کند. در موضوع دوم هم هر کسبه با اهداء یک کالای اساسی منزل مثل یخچال، لباسشوئی و امثالهم، برای سیل زدگان اهداء کند.

محمودی با تأکید بر اینکه استان فارس در بحث سیل، معین استان خوزستان است، تصریح کرد: کلی این طرح و این اقدام را باید بنیاد مسکن انقلاب اسلام باید انجام دهد و سپاه و مساجد به عنوان تسهیلگر وارد عمل می شوند.

رئیس سازمان بسیج مساجد فارس اظهار داشت: کمک هایی که به مناطق سیل زده اهداء شده، عبارتند از: بالغ بر 26میلیارد ریال مساجد شیعه و مساجد اهل سنت (فقط در شهرستان خنجهم بالغ بر 10 میلیارد ریال) بوده است و از طرف مساجد استان هم بالغ بر 130 گروه جهادی با ظرفیت بالغ بر 2هزار نفر به این مناطق اعزام کرده اند.

وی افزود: بسیج اصناف در موضوع هریک کالای اساسی، در پل دختر، بالغ بر 3میلیارد ریال کالا و همین مقدار برای شهرستان شوشتر و همین مقدار هم برای استان خوزستان کمک کردند.

محمودی ادامه داد: اتفاق قشنگی که در خود استان فارس افتاد، این بود که مثلا مسجد جامع سعدی با تهیه شناسنامه، بالغ بر 250 خانواده را در کالاهای اساسی پوشش داد و بعضی مساجد دیگر هم مثل حسینیه مدینه النبی، بتلغ بر 70درصد از منازل را موکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه طرح همبستگی ملی اختصاص به سپاه ندارد و کل دستگاه های مربوطه مسئول این کار هستند اظهار داشت: حدود یک هزار منزل در طرح همبستگی ملی برای ساخت و ساز به استان فارس اختصاص داده شده است؛ 500منزل در استان خوزستان و 500منزل در منطقه سیل زده استان فارس.

محمودی خاطرنشان کرد: در زمان سیل، نیروهای بسیجی استان فارس هم در استان گلستان، هم لرستان و هم خوزستان، حضور فعال و چشمگیر داشته اند.

رئیس سازمان بسیج مساجد فارس گفت: از اقدامات دیگر در سیل، ساخت کلیپ های کوتاه از خدمات بسیجیان و پخش در فضای مجازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها