خبرهای داغ:
مشاور استاندار قزوین:

کمیته امداد تنها به دنبال اجرای دستور خداست

مشاور استاندار قزوین و رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: زکات یکی از فرائض دینی است و تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها برای اجرای این دستور الهی است.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۱۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶


به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی در نشست شبانه زکات که در مسجد امام خمینی (ره) شهر شریفیه بیان کرد: اصول دین ما راه و بنیان دین ماست حال اگر اصول دین را قبول داریم باید به فروع دین نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر اصول دین ما بدون توجه به فروع دین باشد نتیجه این نوع زندگی ما دین بدون ریشه است یعنی اگر می خواهیم به دین خود ایمام بیاوریم باید ایمان خود را با عمل به فروع دین محکم کرده و عمق ببخشیم.

مشاور استاندار قزوین با برشمردن فروع دین اضافه کرد: بین فروع دین نیز برخی اهمیت بالایی دارند که نماز، روزه، زکات و حج و ولایت از این برجستگی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: در قبر آنچه به کمک ما می آید، همین پنج اساس دین است والا بدون نماز نمی توانیم ادعای دینداری کنیم البته هرجا که اعمالمان ضعیف باشد، ولایت اهل بیت (ع) به کمک ما خواهد آمد.

حجت الاسلام موسوی افزود: در قرآن کریم هر جا نام نماز آمده مضوع زکات نیز در کنارش یادآوری و تأکید شده البته تعداد نام زکات و برکت در قرآن به طور مساوی 32 مرتبه بیان شده است.

وی تصریح کرد: هر کس می خواهد زندگی اش برکت پیدا کند باید زکات بدهد، زکات در ادیان دیگر هم بوده است؛ براساس روایات هر کس مستطیع شده، حج نرود و هر کس زکات مالش را ندهد، زمان مرگ مسلمان از دنیا نمی رود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به نمونه هایی از اهمیت پیامبر اکرم (ص) به زکات خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) هند جگرخوار که قاتل حمزه سید الشهداء بود، ابوسفیان با آن همه دشمنی و جنایت ها را بخشید ولی چند نفر که زکات مالشان را نمی دادند از مسجد بیرون کرد.

وی توضیح داد: امام زمان (عج) نیز عامل به زکات هستند بنابراین اگر می خواهیم آخرتمان را درست کنیم یکی از راهکارهایش همین زکات است، اگر می خواهیم دعای امام زمان (عج) مشمول حالمان شود، باید زکات دهیم، اگر می خواهیم دعای امام زمان (عج) بر ما واجب شود باید به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران عمل کنیم تا مالمان تطهیر شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: زکات بر 9 کالا و موجود زنده واجب است که باید زکات جمع آوری شده را به هشت گروه داد البته براساس روایات و آیات، اولویت مصرف زکات با فقراست.

وی با اشاره به آیه 60 سوره توبه عنوان کرد: براساس این آیه هم فقرا در اولویت دریافت زکات هستند و البته در پرداخت زکات اقوام و خویشان محروم و نیازمند نیز بر سایر افراد اولویت دارند.

مشاور استاندار قزوین عنوان کرد: فلسفه ستاد زکات ایجاد سازوکاری برای اجرای این دستور الهی است حال در این میان کمیته امداد دنبال جابجایی هزینه کرد زکات نیست بلکه هدف کمیته امداد اجرای دستور خداست بنابراین هر کس شیعه است زکات مالش را بدهد تا برای همین منطقه هزینه شود.

وی یادآورشد: موضوع زکات نباید کوچک اندیشیده شود از این رو لازم است از ظرفیت های مختلف دستگاه های دیگر نیز برای جمع آوری زکات استفاده شود

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها