سومین مرحله نشست حل‌المسائلی سازمان بسیج اساتید استان مازندران؛
سازمان بسیج اساتید استان مازندران طی دیداری با معاونین و مسئولین بندر امیرآباد شهرستان بهشهر به بررسی و تحلیل شرایط این بندر پرداختند.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۴۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سومین مرحله از نشست حل المسائلی این سازمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش گروه اعزامی سازمان بسیج اساتید استان مازندران که متشکل از مسئول سازمان، شورای معاونت و جمعی از اساتید بسیجی رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های استان مازندران بود در روز دوشنبه ۲۷ خرداد در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در شهرستان بهشهر حاضر شدند و به بررسی مسائل علمی – پژوهشی و اقتصادی و ... این بندر پرداختند.

بر این اساس جلسه گروه اعزامی سازمان بسیج اساتید با معاونین و مسئولین این بندر از ساعت ۸:۳۰  آغاز و در ساعت ۱۰:۵۰ به اتمام رسید. در این جلسه معاونین بندر امیرآباد ضمن اشاره به شرایط و وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، به بیان الویت‌ها و مسائل محوری و مهم این بندر نظیر میزان تخلیه بار، نحوه انتقال بار به کشتی‌ها، تعداد انبار و سوله‌ها، میزان سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی، نحوه صادرات و واردات، نوع تجهیزات و مشخصات اسکله‌ها و... پرداختند. همچنین اساتید بسیجی نیز پیشنهادات خود را در جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف این منطقه ویژه اقتصادی خدمت اعضای حاضر اعلام نمودند.

همچنین بعد از اتمام جلسه، گروه اعزامی سازمان بسیج اساتید استان مازندران به همراه معاونین و مسئولین این بندر به بازدید اسکله ها، انبارها، کارخانه ها و... این بندر پرداختند.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در شهرستان بهشهر واقع شده است. این بندر در سال ۱۳۸۰ شروع به فعالیت نموده و به دلیل پتانسیل و مزایایی نظیر ۱۵ پست اسکله با متراژ ۲۶۰۰ متر به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، تنها بندر شمالی متصل به شبکه سراسری راه آهن و دارای اسکله منحصر به فرد رو-رو ریلی و ... در مدت کوتاهی مورد استقبال بازرگانان و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

 منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان مازندران

ارسال نظرات