خبرهای داغ:
خمسه گفت: در جذب تسهیلات ارزان قیمت در حوزه اشتغال روستایی سهم استان حدود 46 میلیارد تومان بود که 80 درصد آن در بخش کشاورزی هزینه شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۴۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه خمسه در مراسم افتتاح 74 طرح‌ عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی که با حضور مرادعلی اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین مسئولان استانی در روستای آجربند از توابع بخش مرکزی قزوین برگزار شد بیان کرد: قزوین از استان های مطرح در بخش کشاورزی است و با داشتن بیش از ۴۸۹ هزار هکتار مزارع و باغات بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند.

وی گفت: در کنار صادرات محصولات کشاورزی در حال حاضر در ردیف 10 استان برتر تولید محصولات باغی کشور هستیم و در تولید دام و طیور هم جایگاه شاخصی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در تولید تخم مرغ و جوجه یک روزه سهم بسزایی در کشور داریم و امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با افتتاح 74 پروژه که تعداد 56 پروژه در بخش آب وخاک است گام مهمی در توسعه این بخش برداشته می‌شود.

خمسه عنوان کرد: در سال‌های اخیر استان قزوین در شاخص‌های حوزه کشاورزی رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر در تولید غلات، در ردیف ۵ استان برتر کشور هستیم.

وی افزود: در جذب تسهیلات ارزان قیمت در حوزه اشتغال روستایی سهم استان حدود 46 میلیارد تومان بود که 80 درصد آن در بخش کشاورزی هزینه شد.

خمسه تصریح کرد: در تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی همه 11 میلیارد تومان سهم استان جذب صد در صدی شد و در این زمینه موفق عمل کردیم.

وی اظهار کرد: سال 98 سال افتتاح پروژه‌های گلخانه‌ای و سایبانی در استان قزوین خواهد بود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی به ثمر خواهد نشست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در حوزه توسعه آبیاری نوین بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه سالانه 3 هزار هکتار از ارضای استان باید تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار گیرد که تا سال گذشته بیش از 6 هزار و 800 هکتار از اراضی و باغات به ایمن سیستم مجهز شده‌اند.

وی اضافه کرد: سهم اعتبارات ردیف دشت قزوین برای انتقال آب هزینه شده و تاکنون 70 کیلومتر لوله گدازی پایاب انجام شده و روستائیانی که طرح تجمیع در آبیاری نوین ارائه کنتد و چاه آب هم داشته باشند می‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

خمسه بیان کرد 70 درصد اراضی سیفی جات استان قزوین تحت پوشش آبیاری نوین است و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم در سال جاری 10 هزار هکتار از اراضی و باغات استان را زیر پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها