یک مخترع سمنانی با تأکید بر اینکه مسئولان بسترهای لازم و ظرفیت های مناسب برای ورود شرکت های دانش بنیان به بازارهای تجاری را فراهم کنند، گفت: تولید ثروت بر مبنای فناوری و دانش به نفع اقتصاد جامعه است.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۱۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سعید احمدیان 26 ساله یک مخترع جوان سمنانی دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه سمنان بوده و از سال 93 با ایده طراحی و ساخت دستگاه آلایش خوراکی دام سبک (دستگاه کله پاچه پاک کنی) در مرکز رشد فناوری دانشگاه سمنان زیر نظر پارک علم و فناوری دانشگاه مستقر شده است.
وی بیان کرد: به همراه یکی از دوستانم با تحقیق و بررسی در بسیاری از کشتارگاه های سطح کشور و پژوهش در عرصه صنعت دام به این نتیجه رسیدیم که علی رغم رشد و پیشرفت تکنولوژی در عرصه صنعت کشتارگاهی متاسفانه دستگاه خاصی در رابطه با آلایش خوراکی دام سبک ساخته نشده است. لذا بر آن شدیم جهت ساخت و طراحی آن بر آییم .
وی بیان داشت: با تلاش شبانه روزی بنده وهمکارم و مشاوره های مناسب مرکز رشد فناوری و همچنین با مدد از پروردگار متعال توانستیم در مهر 93 اولین دستگاه کله پاچه پاک کنی خود را بسازیم و جهت انجام آزمایشات متعدد در کشتارگاه سمنان مستقر کنیم.
احمدیان افزود: با بررسی های لازم و بهینه نمودن دستگاه مذکور توانستیم مدل دیگری از آن را در سال 94 بسازیم و مورد تست و بهره برداری قرار دهیم و همچنین دستگاه پاچه پاک کنی که یکی دیگر از ایده های ما بود را توانستیم طراحی و به مراحل اجرایی برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: از مزایای این دستگاه صرفه جویی در مصرف انرژی (آب، گاز و ....)،افزایش سرعت انجام کار کاهش نیروی انسانی مازاد،ارتقای سطح بهداشتی این قسمت از کشتارگاه هاست.
این مخترع جوان گفت: شرکت نوین صنعت نپنی در مهر 94 با تایید کار گروه ارزیابی و صلاحیت به شرکت دانش بنیان ارتقا یافته است و اینجانب و همکارم دارای 2 ثبت اختراع (1- دستگاه کله پاک کنی و2-دستگاه پاچه پاک کنی) و یک مجوز فناوری می باشیم.
این مخترع سمنانی گفت:‌ما با تشکیل گروه های مختلف فنی و طراحی توانستیم به دانش فنی این دستگاه ها دست پیدا کنیم و تنها حمایت از این شرکت دانش بنیان جهت تجاری سازی محصولات مدنظر است.
وی اشاره کرد: شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی با شرکت در جشنواره فن بازار استان در آذر سال 94 به عنوان شرکت برتر دانش بنیان شناخته شد.
احمدیان اظهار کرد: ویژگی اصلی یک مخترع کنجکاو بودن و پیگیر بودن ایده های ذهنی است .ممکن است بسیاری از مردم ایده های جالبی داشته باشند اما با عدم پیگیری فقط آن  ایده ها در ذهن آنها باقی می مانند و اما یک مخترع علاوه بر اینکه ایده مناسب و جالبی دارد جهت اجرایی و عملیاتی کردن ان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
وی در پاسخ به سوال اینکه چطور ایده این دستگاه به ذهنتان رسید، گفت: که از چندسال قبل پدر همکارم پیمانکار کله پاچه پاک کنی کشتارگاه سمنان بودند و من و دوستم با مشاهده سختی های موجود در این کار و بهداشتی نبودن رویه قبلی و مصرف زیاد انرژی و نیروی انسانی دستگاه فوق را طراحی کرده و اجرایی کنیم
وی توصیه کرد: توصیه بنده به جوانان هم سن و سالم این است که فقط به دریافت مدرک دانشگاهی بسنده نکنند در وضعیت کنونی اقتصادی کشور لازم است همه با هم با همت مضاعف و کار و تلاش و پشتکار در جهت ثبت برای عرصه های مختلف گام برداریم و بتوانیم افتخارات مهمی برای ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین الملی رقم بزنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها