خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بی توجهی به حقوق کارگران کارخانه کاشی نیلوفر در نتیجه انفعال و خمودگی مسئولان حوزه تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۴۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، 21خرداد ماه سال جاری بود که کارگران کاشی نیلوفر بیرجند در اعتراض به حقوق معوقه نه ماهه خود در مقابل استانداری تجمع کردند .

 در حالی کارگران این روز به اعتراض پرداختند که چند ماهی قبل از علنی شدن این اعتراض ها، کارگران حقوق معوقه داشتند و دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی برای حل شدن این حقوق با مدیر عالی این کارخانه جلسه ای در بهمن ماه سال گذشته برگزار کرد اما در این جلسه مدیر عالی این کارخانه اعلام کرد که 90 در صد حقوق های سال 97 و یک ماه حقوق واریزی آیداسرام و نیلوفر در بهمن ماه به 100 درصد نزدیک شده است که با علنی شدن اعتراض های کارگران مشخص شد که مدیر عالی کارخانه نیلوفر ادعای واهی از پرداخت حقوق کارگران خود داشته است.

محمود مودی، دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از باخبر شدن از موضوع معوقات کارگران کارخانه کاشی نیلوفر این موضوع در سومین جلسه شورای تبیین مواضع مطرح شد و پیگیری حقوق معوقه کارگران آن کارخانه به تصویب اعضای شورا رسید.

وی افزود: قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی طبق وظیفه ای که در زمینه مطالبه گری و احقاق حق کارگران دارد این موضوع را پیگیری کرد و جلسه ای پیرامون این موضوع برگزار گردید تا موثرترین روش برای حل این موضوع انتخاب گردد.

دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و مشخص نبودن دلیل معوقات ابتدا تصمیم بر این شد تا به شکل غیر علنی نامه ای به مدیر کارخانه نیلوفر ارسال شود تا طی جلسه ای از جزئیات ماجرا با خبر شویم.

مودی یادآور شد: بعد از درخواست ما جهت توضیح پیرامون معوقات کارگران کارخانه کاشی نیلوفر، نامه ای به فرمانداری شهرستان از سوی مدیر عامل کارخانه ارسال و به قرارگاه رونوشت گردید.

وی افزود: در نامه مستنداتی از حمایت مسئولان سایر استان ها از کارخانجات تولیدی و همچنین گلایه هایی نیز از عدم حمایت مسئولین استانی مطرح شده بود.

دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: طی تماسی که مدیرعامل کارخانه با مجموعه بسیج دانشجویی داشت جلسه ای برای بازدید از کارخانه و صحبت با وی هماهنگ شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه که با حضور دبیران شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان و قرارگاه احمدی روشن و مدیرعامل کارخانه برگزار شد، توضیحاتی درباره چگونگی تاسیس کارخانه، کارها و پیشرفت هایی که داشته اند دادند و در ادامه هرگونه معوقات حقوقی کاگران را رد کردند، فقط از عقب ماندن اضافه کارها خبر دادند و اینگونه اخبار را شایعاتی جهت تخریب کارخانه دانستند.

طبق گفته های مدیرعالی کارخانه نیلوفر، آنچه مهم به نظر می رسد توجه به حقوق کارگران است اما با وجود اینکه مطالبه حقوق کارگران به مدیر عالی کارخانه نیلوفر چند ماه قبل از اینکه کارگران خواسته های اعتراضی خود را به استانداری ببرند مطرح شده بود و وی به این خواسته ها بی اهمیت بوده است.

آنچه طی چند روز گذشته اتفاق افتاد ماحصل سکوت و بی تفاوتی چند ماهه مسئولان ارشد استانی و مدیرعالی این کارخانه در برابر عدم پرداخت حقوق کارگران این کارخانه بوده است و باید تاسف خورد که مدیر کارخانه با توجه به اطلاع از وضعیت کارگران کارخانه هیچ اقدامی انجام نداده بود.

وی افزود: از سویی مسئولان استان از قبیل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره صنعت، معدن و تجارت  نیز که در واقع متولی حوزه کار، اشتغال، تولید و رونق هستند در انفعال و خمودگی به سر می برند. امیدواریم وضعیت استان خراسان جنوبی بهتر از گذشته باشد و به حداقل انتظاری که کارگران از کارفرمای خود مبتنی بر پرداخت حقوق دارند، توجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها