خبرهای داغ:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
اکبری عنوان کرد: 6 ترمینال فعال پسته در استان قزوین وجود دارد
کد خبر: ۹۱۴۸۸۶۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در کارگاه آموزشی سرشاخه کاری باغ های درجه دو و قدیمی پسته و همچنین تغذیه باغات پسته با حضور مدیران و کارشناسان فنی و پژوهشگران پژوهشکده پسته و محققین در مجموعه باغستان بیان کرد: در حال حاضر 6 ترمینال فعال پسته در استان فعالیت دارند.

وی گفت: در حال حاضر 4 هزار و 20 هکتار باغ پسته در استان وجود دارد که از این میزان 3 هزار و 420 هکتار بارور و 600 هکتار بصورت نهال می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در طی سال، طرح اجرایی مبارزه با آفات شیمیایی و بیولوژیک در سطح 1000 هکتار، اجرای طرح های استفاده از کود شیمیایی و دامی بیولوژیک در سطح 700 هکتار از اقدامات این سازمان در جهت ارتقای کیفیت محصول تولیدی است.

در این کارگاه آموزشی در خصوص سرشاخه کاری و تغییر رقم باغ های درجه دو و قدیمی، افزایش عملکرد کمی و رونق تولید پسته، اهمیت تغذیه صحیح باغات پسته در افزایش عملکرد و ضرروت ارتقا دانش فنی بهره برداران و باغداران در استانهای کشت و کار پسته بحث و تبادل نظر شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها