خبرهای داغ:
قلی پور گفت: تشکیل هشت انجمن تخصصی به منظور اِحصاء نظام مسائل تقنینی ، حقوقی و قضایی ( ملّی ، استانی و شهرستانی ) و تعمیق معرفت ، بصیرت به منظور خدمت رسانی مؤثر به مردم از جمله برنامه های بسیج حقوقدانان است.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۶۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج،  قلی پور مسوول بسیج حقوق دانان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفت و گو با خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به تشکیل هشت انجمن تخصصی در موضوعات مختلف حقوقی اذعان کرد: تشکیل هشت انجمن تخصصی به منظور اِحصاء نظام مسائل تقنینی ، حقوقی و قضایی ( ملّی ، استانی و شهرستانی ) و تعمیق معرفت ، بصیرت ، هماهنگی و هم افزایی حقوقدانان به منظور خدمت رسانی مؤثر به مردم و آحاد جامعه از جمله برنامه های سازمان بسیج حقوقدانان می باشد .

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین افزود: هدف از تشکیل انجمن های تخصصی هشتگانه شبکه سازی و توانمندسازی نیروهای حقوقی جبهه انقلاب اسلامی و شاکله سازی معنوی و تخصصی ایشان است.

وی ادامه داد: انجمن یک نهاد علمی ، معرفتی، مطالبه گر و خدمت رسان است که ضمن جلسات تعالی و هم اندیشی با استفاده از ظرفیت های تخصصی خویش یک گروه منسجم و سازمان یافته برای رسیدن به اهداف سازمان ذیل اهداف نظام و منویات مقام معظم رهبری تشکیل می دهد.

قلی پور تبیین کرد: از جمله مسائل احصاء شده که در این همایش مطرح می گردد اقتصاد مقاومتی، سازو کار رفع موانع رونق تولید، تسهیل اشتغال، حمایت حقوقی از تولیدات داخلی(ازجمله:رفع موانع مالیاتی، بیمه ای، رفع موانع سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی داخلی و ارزی )، مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاه های اجرایی بر اساس بیانه گام دوم انقلاب، تحول در نظام قضایی ، مسئله اطاله دادرسی با توجه به مشکلات شورای حل اختلاف، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مؤسسات داوری و میانجیگری . می باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین یادآور شد: موضوعات یاد شده توسط انجمن های ۸گانه مهمترین علل ایجادی آن مسائل و راهکارهای پیشنهادی علمی و قابل اجرا برای حل آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اولین همایش علمی انجمنهای تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان روز سه شنبه ۲۸ خردادماه سال جاری با حضور اعضای انجمنها برگزار می گردد.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها