راه‌اندازی مراکز مشاوره در دادگستری‌های لرستان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان از راه‌اندازی مراکز مشاوره در دادگستری استان خبر داد و گفت: در هر شهرستان یک مرکز مشاوره ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۱۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  بیژن دارایی  امروز در شورای اداری الیگودرز رویکرد دستگاه قضائی لرستان را بر مبنای پیشگیری خواند و اظهار کرد: امروزه دیگر دغدغه دستگاه قضائی استان برخورد با مجرمان نبوده، بلکه طی سالیان اخیر به مقوله پیشگیری از وقوع جرم اهتمام بیشتری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی در حوزه فرهنگی و مشاوره، خانواده و امنیتی اقدامات بسیاری را انجام داده، ضعف فرهنگی را با برگزاری دوره‌های مشارکتی با آموزش و پرورش و همچنین بهزیستی تا حدودی کاهش دادیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به برگزاری 13 دوره آموزشی طی سه ماهه پایانی سال گذشته در الیگودرز افزود: علاوه بر برنامه‌های قضائی، امروز مداخلات فرهنگی و روانی بسیاری انجام می‌شود.

دارایی از راه‌اندازی مراکز مشاوره در دادگستری استان خبر داد و گفت: در هر شهرستان یک مرکز مشاوره ایجاد می‌شود، ضمن اینکه در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز این تعداد مراکز 2 مورد خواهد بود.

وی ادامه داد: فعالیت این مراکز علاوه بر مشاوره‌های ارائه شده توسط بهزیستی است، مراکز مشاوره در دادگستری ترکیبی از یک حقوق‌دان، جامعه‌شناس، روانشناس و کارشناسان رسمی دیگر است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به واگذاری 140 عنوان پژوهشی به دانشگاه‌های استان اظهار داشت: اغلب این عنوان‌ها در شهرستان الیگودرز مربوط به مناطق حاشیه‌ای است.

دارایی در خصوص بیشترین جرائم شهرستان الیگودرز تصریح کرد: سرقت تعزیری، ضرب و جرح عمدی و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی سه جرم نخست اتفاق افتاده در این شهرستان هستند.

وی اظهار داشت: متأسفانه شاهد افزایش آمار سرقت در استان هستیم، به‌نحوی‌که سال 96، 1575 فقره سرقت در استان ثبت شده که این آمار در سال گذشته به 1893 فقره رسیده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه شدیدترین احکام برای سرقت‌ها و تیراندازی‌ها صادر می‌شود، افزود: ارتباط معناداری بین سرقت و فقر اقتصادی وجود دارد و با پیشگیری وضعی همچون پایش تصویری می‌توان از جرائمی همچون سرقت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات