خبرهای داغ:
استاندار قم:

حل مشکلات شهرک فناوری اطلاعات از اولویت های قم است

استاندار قم با اشاره به مشکلات حقوقی پیش آمده برای احداث شهرک فناوری اطلاعات در این استان گفت: پیگیری برای حل مشکلات این شهرک به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه کسب و کارهای این حوزه از اولویت های استان است.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۱۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در محل دائمی نمایشگاه قم، در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید برای افزایش سهم استان قم در تولید محتوای فرهنگی در کشور افزود: با حل مشکل حقوقی شهرک فناوری اطلاعات و آماده سازی زیرساخت‌های این شهرک برای واگذاری، شاهد شکل گیری یک الگوی بی نظیر در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی فناوری اطلاعات قم به عنوان شهرک تخصصی در کشور در خدمت تولیدکنندگان محصولات فرهنگی قرار می‌گیرد.

سرمست، این نماشگاه را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های قم دانست و افزود: فضای کسب و کار الکترونیکی و ظرفیت‌های مهم این استان در عرصه فرهنگی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه وجود موسسه‌های فرهنگی متعدد علوم دینی در قم یکی از ظرفیت‌های مهم این استان است، گفت: اگر تولید محتوای این موسسه‌ها به کسب و کار فرهنگی منتهی شود به طور قطع منجر به پایداری تولید محصولات فرهنگی در فضای مجازی خواهد شد.

استاندار قم، ادامه داد: این استان با دارا بودن زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در مقایسه با میانگین کشوری از سهم بالاتری برخوردار است و این زیرساخت ها، شرایطی فراهم کرده است تا از نظر تولیدات مختوایی به درصد بالایی نائل شویم.

دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال، عصر امروز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های قم آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ کسب و کار‌های بزرگ فضای مجازی کشور حضور دارند.

کسب و کار‌های بزرگ فضای مجازی کشور، تلویزیون‌های تعاملی مبتنی بر اینترنت، فروشگاه‌های مجازی، نرم افزار‌های خبری، پلتفورم‌های مبتنی بر آموزش و همچنین تولیدکنندگان محتوا از جمله حاضران در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه پس از چهار روز فعالیت، ۳۱ خرداد ماه جاری به کار خود پایان می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار