خبرهای داغ:
امام جمعه کلیبر گفت: اگر انسان با خدا و انبیاء باشد در مسیر هدایت قرار می گیرد و مسیر تکامل را یکی پس از دیگری طی می کند چراکه وجود انسان غیر از دیگر مخلوقات است.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۴۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدحسن موسوی در مجمع سرمربیان صالحین سپاه کلیبر با بیان اینکه انسان گل سرسبد عالم هستی است که خداوند متعال خلق کرده، افزود: انسان دارای غرایض مختلفی است که اگر با خدا و انبیاء الهی باشد، غرایض معنوی در وجودش نمایان شده و به رشد و تکامل می رسد ولی اگر از هوا و هوس پیروی کند، غرایض حیوانی به خود گرفته و از مسیر انسانیت خارج می شود.

وی اضافه کرد: انسان باید به وجود با ارزش و با عظمت خود پی ببرد و با هدف قراردادن راه و روش انبیاء، بهترین جایگاه را برای خود در پیشگاه خالق هستی کسب کند.

حجت الاسلام موسوی ایمان را نیروی بازدارنده انسان از معصیت دانست و بیان داشت: اگر هر فرد مسلمانی بخواهد از هوا و هوس و وسوسه های شیطانی در امان بماند باید خود را به سلاح ایمان مجهز و برای تقویت این نیروی بازدارنده تلاش کند.

امام جمعه کلیبر در پایان شناخت راه و راهبران الهی ، شناخت راه های کچ و راهبران آنها ، شناخت هدایت کننده ها به سمت الهی و شناخت علائم هشداردهنده و راهنمایی ولایت فقیه و عالمان دینی را از نیاز های اصلی مسلمین جهان برشمرد و افزود: در این عرصه باید به دو موضوع معروفات و منکرات ، توجه بیشتری کنیم.

ارسال نظرات