نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن انتقاد از واردات تخم نوغان به کشور گفت: ۵۰ سال است که تخم نوغان را از خارج وارد می‌کنیم لذا مهندسان کشاورزی باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۵۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
به گزارش بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس و کارکنان جهاد کشاورزی استان گیلان با وی به مناسبت سالروز تشکیل جهادکشاورزی به فرمان امام (ره) اظهار داشت: روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان به همه مردم و مسئولان گیلان سلام رساندند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اثرات مثبت وجود جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: جامعه ما همواره از وجود جهادگران در عرصه‌های مختلف چه در زمان دوران دفاع مقدس و چه در دوران‌های دیگر انقلاب بهره زیادی برده است و تلاش‌های آنان هرگز فراموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی و پس از آن جهاد کشاورزی خدمات زیادی را به انقلاب و کشور کردند و باعث آبادانی جامعه شدند تصریح کرد: هنوز هم کارکنان جهاد کشاورزی در کشور مشغول خدمت‌رسانی و کار و تلاش و فعالیت هستند و جامعه از وجود آنان بهره می‌برد.

امام جمعه رشت با اشاره به فعالیت‌های گسترده جهاد سازندگی در جامعه گفت: باید به ساختار درون‌سازمانی و خارج از سازمان جهاد کشاورزی اهمیت داده شود، زیرا این نهاد یک نهاد خدماتی برای کشور محسوب می‌شود که می‌تواند با فعالیت‌های خود گره‌های زیادی را از زندگی مردم بگشاید.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید براینکه تمام کارکنان جهاد کشاورزی باید در زمینه مهندسی تولید آگاهی داشته باشند افزود: بایستی جوانان خلاق و تحصیل‌کرده در امور مربوطه را جذب سازمان جهاد کشاورزی کنیم تا بتوانند با داشتن برنامه‌ریزی درست به اهداف تعیین‌شده این سازمان برسند و باعث پیشرفت کشور شوند.

وی سپردن پست‌های کلیدی به افراد با اراده در جهاد کشاورزی را حائز اهمیت دانست و گفت: افراد دارای روحیه جهادی، پاک‌دست، نوآور و جامعه‌شناس باید مدیریت امور کشور و نهاد‌هایی مانند جهاد کشاورزی را بر عهده بگیرند تا بتوانند با کار و تلاش مستمر به مردم خدمت کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: اولویت سازمان جهاد کشاورزی بایستی کارآفرینی باشد و مسئولان این سازمان باید توجه داشته باشند که کارکنان و برنامه‌ریزان در این سازمان با توجه به اولویت‌ها کار و خدمت کنند.

امام جمعه رشت بیان کرد: اگرچه جمعیت بالا در استان گیلان باعث تقطیع اراضی و در نهایت کم شدن میزان بهره‌وری از آنان می‌شود، اما می‌توان با استفاده از کارشناسان و صاحب‌نظران خبره و با داشتن برنامه‌ریزی درست و جامع میزان بهره‌وری از مواهب طبیعی استان گیلان را افزایش داد.

وی خواستار آشنایی مردم با تولیدات داخلی شد و گفت: با توجه به نامگذاری سال به نام رونق تولید و با توجه به آنکه به‌خاطر شرایط اقتصادی سیاسی و فرهنگی میزان تقاضا در کشور دو برابر عرضه شده است، باید مردم را به استفاده از تولیدات داخلی سوق دهیم.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به شرایط پذیرش تولیدات ایرانی در آسیای میانه و اروپای شرقی افزود: گیلان هم می‌تواند در محصولات کشاورزی به خودکفایی برسد و هم به استان‌های همجوار و کشور‌های آسیای میانه صادرات داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی ضمن انتقاد از واردات تخم نوغان از خارج از کشور ابراز داشت: ۵۰ سال گذشته تخم نوغان را از کشور کره وارد می‌کردیم و اکنون نیز بایستی آن را از چین وارد کنیم لذا مهندسان کشاورزی باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این دیدار به چهلمین سالگرد تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: داشتن سبک مدیریت جهادی و افزایش فرهنگ جهادی در جامعه باعث ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف می‌شود.

علی درجانی با اشاره به اهمیت و تاثیر بخش کشاورزی بر عرصه‌های دیگر در سال رونق تولید تصریح کرد: همه تلاش ما در سازمان جهاد کشاورزی این است که به فرمایشات مقام معظم رهبری و نکات بیانیه گام دوم انقلاب در بخش کشاورزی عمل کنیم.

وی از کشت برنج در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان خبر داد و افزود: محصول استراتژیک استان گیلان یعنی برنج، در شهرستان املش و کوچصفهان رشت به خوشه نشسته است و امیدواریم سال زراعی خوب و پربرکتی در پیش داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات