یک کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان می بایست بصیرت لازم را داشته باشند و در زمان بروز فتنه ها مسئولین دچار اشتباه محاسباتی نشوند، گفت: این خطبه های مهم و تاریخی می تواند سرمشق مسئولان و فعالان سیاسی و مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۵۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵

ابوالفضل فخرالاسلام کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به سالروز خطبه تاریخی 29 خرداد سال 88 گفت: خطبه تاریخی و اثرگذار 29 خرداد سال 88 مقام معظم رهبری در شرایط فعلی کشور می تواند به عنوان سرمشق مسئولان و فعالان سیاسی و مردم قرار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نکات مهمی که در این خطبه برای جامعه اسلامی و مسئولین در آن روز ترسیم شد می تواند مانع برخی فتنه ها در سال جاری و آینده شود و آنچه که مقام معظم رهبری در آن خطبه تأکید کردند را بر چند بخش می توانیم دسته بندی کنیم.

فخرالاسلام تصریح کرد: یکی از موارد این بود که مردم در قضیه انتخابات 88 به وظیفه و تکلیف خود عمل کردند ولی افراد سیاسی و برخی خواص که از نظر بصیرتی در سطح و تراز انقلاب اسلامی نبودند، راه را گم کردند و رفتار و منش آنها موجب تنش ها و چالش هایی در جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری آن زمان فرمودند «کسانی که مرجعیت فکری مردم هستند مراقب رفتار و گفتار خودشان باشند»، افزود: چراکه با اندکی افراط‌گری آنها دامنه افراط گری به بدنه جامعه و به مرحله حساس و خطرناکی می رسد که ضررآن علاوه بر جامعه دامن‌گیر خودشان نیز خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه فصل الخطاب همه اتفاقات در کشور باید قانون باشد، گفت: این اصل قانون بودن و فصل الخطاب بودن آن آخرین وصیت های امام راحل است که همواره تأکید داشتند همه باید در صف قانون باشند؛ متأسففانه عدول از قانون باعث فتنه عجیب شد و آنها به حاکمیت قانون تن ندادند.

وی با بیان اینکه عده ای چنین تصور می کردند یا تصور داشتند که باید انتخابات باطل شود، اضافه کرد: امام خامنه ای در مقابل این مطالبات غیرقانونی آنها ایستادند و فرمودند «اگر بنا باشد امروز به خاطر درخواست عده ای انتخابات باطل شود این رویه در آینده هم ادامه پیدا می کند« در نتیجه دومین نکته اساسی در خطبه آن روز این است که قانون همیشه باید فصل الخطاب باشد.

این استاد برجسته دانشگاه در این خصوص تصریح کرد: نکته دیگر این است که جای اعتراض در خیابان نیست و هرکس اعتراضی نسبت به انتخابات و اجرای آن یا هر موضوع دیگر در جامعه دارد باید از مسیر قانون اعتراضات خود را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری زورآزمایی خیابانی را صحیح نمی دانند، گفت: ایشان می فرمایند مردم سالاری دینی با این اعتراضات خیابانی زیر سوال می رود و این حرکت، یک حرکت دشمن شاد کن است و می تواند برای زمان حال ما و آینده هم سرمشقی باشد.

فخرالاسلام با اشاره به ادعای برخی از مدعیان تقلب در انتخابات عنوان کرد: موضوع دیگر این بود که ایشان فرمودند «تقلب حرف دشمن است» متأسفانه دوستان خوبمان در داخل به حرف و زمین دشمن تکیه کردند. مقام معظم رهبری تقلب را در جمهوری اسلامی به عنوان یک حقه و تبلیغ دشمن دانستند که عده ای افراد غافل در داخل با فریب خوردن در زمین دشمن، موجب فتنه چند ماهه شدند و کشور را به چالش کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه سیاسیون و افراد تأثیرگذار باید همواره با مخالفان نظام و دشمنان مرزبندی روشنی داشته باشند، افزود: این می تواند بهترین سرمشق در شرایط فعلی هم باشد؛ هم اکنون ما در خروج از برجام و موضع گیری های اروپائی ها هستیم که فعالان سیاسی ما باید موضع خود را با دشمن روشن کنند؛ اینکه هیچ زمانی با سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان هماهنگ نباشند و این درسی دائمی برای همه زمان ها است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره یه اینکه دشمن از مشارکت 40 میلیونی ایرانیان در انتخابات خشمگین شده بود، گفت: این مشارکت 85 درصدی مردم اقتدار نظام را چندین برابر می کرد در نتیجه دشمن با نقشه تقلب به میدان آمد و عده ای فریب خورده، شیرینی انتخابات با مشارکت بالا را به کام مردم و نظام تلخ کردند.

این استاد برجسته دانشگا با بیان اینکه دشمن به دنبال دو قطبی سازی در جامعه بود، افزود: دوقطبی سازی همواره یکی از سیاست های تفرقه افکنانه در جامعه اسلامی است و امروز هم دشمن به دنبال این سیاست است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب  در آن زمان توطئه ها را خنثی کردند و هم اکنون هم اشارات ایشان به این نکته است که مواظبت کنید جامعه به دو قطبی تبدیل نشود که سم مهلک به وحدت و انسجام اسلامی است.

فخرالاسلام در پایان خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان در زمان بروز فتنه ها می بایست بصیرت لازم را داشته باشند و در فتنه ها مسئولین دچار اشتباه محاسباتی نشوند و با بصیرت راه درست و حمایت از راه درست را در پیش بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات