رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مطالعات کوهورت در بین کارکنان می‌تواند به شناسایی عوامل خطر و سالم سازی محیط کار کمک کند.
کد خبر: ۹۱۴۹۰۹۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
مطالعات کوهورت به سالم سازی محیط کار کمک می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن اظهار کرد: مطالعه هم گروهی سلامت کارکنان یک مطالعه آینده نگر مبتنی بر جمعیت که به منظور بررسی و شناسایی عوامل خطر شغلی و غیرشغلی بیماری‌های غیرواگیر بر روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر ضرورت دارا بودن رویکرد پژوهش محور در مطالعات کوهورت، تصریح کرد: یکی از فواید مطالعات هم گروهی این است که چنین پژوهش‌هایی شواهد قوی دراختیار ما قرار می‌دهد که به دنبال رویارویی با عومال متعدد چه پیامد‌هایی در انتظارمان بوده و بتوانیم با تحلیل داده ها، عوامل زیان آور را از جمله در محیط‌های کاری، فردی و اجتماعی تشخیص دهیم.
وی بررسی سبک زندگی را یکی دیگر از فواید مطالعات کوهورت برشمرد و ابرازداشت: یکی از چالش‌های مطالعات هم گروهی زمان بر بودن آنان است به همین دلیل به وقت و حوصله زیادی نیازداشته و مشارکت مردم و سوژه‌های مورد مطالعه در آن بسیار مهم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به تجربه این دانشگاه در انجام مطالعات هم گروهی یادآور شد: این پژوهش‌ها می‌تواند موضوعات بسیاری را برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در اختیار اعضای هیات علمی قرار دهد و علاوه بر این زمینه انجام مشارکت‌های بین المللی را فراهم می‌کند.
پروژه مطالعاتی کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود صبح سه شنبه با حضور مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، رئیس، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در سالن سلامت افتتاح شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها