خبرهای داغ:
در اولین رزمایش علمی حقوقدانان انقلابی مطرح شد:
اولین رزمایش علمی حقوقدانان انقلابی سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۴۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین رزمایش علمی حقوقدانان انقلابی سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین با هدف تشکیل انجمن های تخصصی هشتگانه شبکه سازی و توانمندسازی نیروهای حقوقی جبهه انقلاب اسلامی و شاکله سازی معنوی و تخصصی در سالن جسات بسیج اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

مقاومت در برابر استکبار، راه سربلندی است


قدوسی فر عضو ثابت هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین در این گردهمایی با اشاره به آیه "ان الذین قالوا ربّناالله ثمّ اسْتَقاموا تتنزّلُ الملائکه" اذعان کرد: باید با ایمان و اعتقاد قلبی راه حق را ادامه دهیم تا نصرت الهی شامل حالمان شود.
وی ادامه داد: مقاومت در برابر استکبار راهی است که قرآن کریم در پیش روی مومنان قرار داده است و نمونه آن را می توان در رفتار و واکنش رهبر معظم انقلاب در برخورد با پیام ترامپ که به واسطه شینزوآبه نخست وزیر ژاپن بیان می شد، دید.

لزوم کار علمی حقوقی برای دستیابی به حق در مجامع بین المللی/مقاومت تنها راه صحیح رویارویی با استکبار

قدوسی فر مطرح کرد: واکنش رهبر انقلاب به شکلی بود که همه رسانه های جهان آن را تحقیر رییس جمهور آمریکا نامیدند؛ همین رفتار را می توانیم در برخورد معمار کبیر انقلاب با پیغام ها و درخواست های آمریکایی ها برای ملاقات با ایشان ببینیم که فرمودند" امام فرمودند: تا وقتی آمریکا آدم نشود، ما مذاکره نمی‌کنیم!

وی اضافه کرد: این در حالی است که شاه ایران در انتخابات از رقیب جیمی کارتر حمایت کرد و وقتی کارتر پیروز انتخابات شد به گفته نزدیکان محمدرضا پهلوی، او شبها از استرس اینکه آمریکایی ها با او چه برخوردی خواهند داشت خواب به چشمانش نمی آمد!

عضو ثابت هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین یادآور شد: ما با دو گفتمان مقاومت و سازش در کشور رو به رو هستیم، دشمنی مانند آمریکا هرگز خیر و صلاح ما را نمی خواهد و هرگز دست از دشمنی برنمی دارد لذا راه مقاومت همواره در برابر استکبار بهترین راهکار خواهد بود.

لزوم کار علمی حقوقی برای دستیابی به حق در مجامع بین المللی/مقاومت تنها راه صحیح رویارویی با استکبار

لزوم شکلگیری انجمن های تخصصی و کار علمی در جهت رفع ضعفهای قضایی

کریم قلی پور مسوول بسیج حقوقدانان استان قزوین در این گردهمایی ضمن تاکید بر هم اندیشی و شکلگیری انجمن های هشت گانه قضات، کارمندان حقوق قضایی، اساتید حقوق، وکلا و مشاوران حقوقی، نمایندگان حقوقی ادارات، سردفتران و کارشناسان رسمی دادگستری و نیز دانشجویان حقوق گفت: در این انجمن ها که ساز و کار آنها به صورت دقیق برنامه ریزی شده است و انجمن ها در شهرستان ها به فراخورد نیاز تشکیل می شوند تلاش می کنیم تا گام علمی و موثر در جهت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برداریم.

وی اضافه کرد: همفکری با هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان می تواند آثار نیکویی داشته باشد و ما اگر بتوانیم تعداد انگشت شماری از طرح ها را به سر منزل مقصود برسانیم پیشرفت و کمک بزرگی را در دستگاه قضا ایجاد نموده ایم.

این مسوول تبیین کرد: در طرح پیش رو از نظر دانشجویان و فارق التحصیلان حقوق نیز بهره مند می شویم و با یک کار علمی می توانیم پاشنه آشیل دستگاه قضا را کشف و در رفع مشکلات بر سر راه گسترش عدالت قدم برداریم.

مسوول بسیج حقوقدانان استان قزوین ضمن اشاره به هفته قوه قضائیه که در پیش رو است با اشاره به اهم برنامه ها در این هفته گفت: غبار روبی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل(ره) و شهدا، حضور در میعادگاه های نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و برپایی میز خدمت توسط مسوولین قضایی استان در همه شهر ها و شهرستان ها، ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان در نماز جمعه ، برپایی میز خدمت سخنرانی حقوقی و مشاوره رایگان روز شنبه در اقبالیه و روز سه شنبه به صورت سراسری در کل استان قزوین مهمترین برنامه های ما برای هفته قوه قضائیه خواهند بود.

لزوم کار علمی حقوقی برای دستیابی به حق در مجامع بین المللی/مقاومت تنها راه صحیح رویارویی با استکبار

آمریکایی ها تنها به منافع خود در برابر تمام ملل می اندیشند/باید علیه آمریکا در مجامع بین المللی طرح دعوی کرد

در ادامه این نشست، دکتر محبی رییس دادگستری شهرستان البرز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به برقراری عدالت، گفت: همان طور که رهبر به صورت دقیق اشاره کرده اند آمریکایی زیر دستکش مخملین خود دست چودنی دارند و این رفتار آنها نه با ما که با همه مردم دنیا است.

وی ادامه داد: توجه به علم و پژوهش، معنویت و اخلاقی که ثمره دانش باشد، اقتصاد و عدالت و مبارزه بافساد سرفصل های بیانات معظم له هستند، ضمن اینکه ایشان در جای جای بیانیه خود بر امید در جامعه و به کارگیری جوانان مومن متعهد انقلابی تاکید کرده اند.

محبی اذعان کرد: فراموش نکنیم که علم اقتصاد و حقوق به شدت در مبانی به هم مرتبط هستند، برای پیشرفت و توسعه سه اصل اساسی شرایط صلح، بهره مندی از ثروت های اجتماع به میزانی که هر فرد برای آن زحمت می کشد و وجود دستگاهی مستقل که اصل دوم را تضمین نماید اصولی هستند که در اقتصاد مطرحند و در دوبند آخر به علم حقوق گره خورده اند.

وی گفت: حق یعنی رضایمندی، و این رضایتمندی زمانی افاق می افتد که به بیان امیر مومنا ن حق هرکس را به فرد بدهی تا هرچیزی سر جای خودش قرار بگیرد، این امر هم در شرایطی محقق می شود که شرایط رشد برای همه وجود داشته باشد، این مفهوم اصلی عدالت است در حالی که در اکثر کتب حقوق به هر دو وجه این جمله توجه نشده است.

این مسوول مطرح کرد: کسانی در علم حقوق موفقند که اقتصاد را هم به طور کامل مطالععه کنند، این گفته دستاورد اندیشمندان امریکایی و ژاپنی است، با این رویه می توانیم از حقوق ملی و بین المللی خود دفاع کنیم.

محبی با اشاره به مثال های تاریخی یادآور شد: در جامعه بین المللی آمریکایی ها حقی برای کسی قائل نیستند و شاهد این گفته جمله انگلیسی ها است که پس از جنگ جهانی دوم ادعا کردند ضربه ای که از جنگ دیده اند به میزان ضربه ای که از آمریکا خورده اند شدید نبوده است و یا شوک اقتصادی 1944 و به هم ریختن بازارهای جهانی از نمونه هایی است که می بینیم آمریکا حقوق تمام ملل را زیر پا می گذارد و تنها به خواست خود فکر می کند.

وی اضافه کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ما باید با یک پژوهش علمی قدرت های بزرگ نظیر آمریکا را برای برآوردن حق ملت شریف ایران به چالش بکشیم، ما دست پری در برابر آمریکا داریم و باید علیه اقدامات آنها در مجامع بین المللی طرح دعوی کنیم.

رییس دادگستری شهرستان البرز در خاتمه تاکید کرد: با هفکری، افزایش مطالعات حقوقی و اقتصادی و توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب به خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امیدواریم بتوانیم گامی سازنده در جهت رسیدن به عدالت برداریم.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها