دکتر مجتبی زارعی:

شکست پارادایم روشنفکری- تکنوکراسی لیبرال، جنبش استادی بسیج را پیشتاز کرده است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: شکستِ پارادایم روشنفکری- تکنوکراسیِ لیبرال، جنبش استادی بسیج را در دانشگاه‌ها پیشتاز کرده است.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۸۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید در آیین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: در درگیری و نزاع دو پارادایم فقاهتِ حکیمانه و پارادایم روشنفکری- تکنوکراسیِ لیبرال و با پیروزی جریان دینی انقلابی، عرصهٔ دانشگاه‌ها در حال تحول و گرایش به دانشگاه اجتماعی، شناسایی دردهای ملّی با نگاه حلّ المسایلی و تمدن‌گراست.

زارعی در اجتماع استادان دانشگاه‌ها افزود: با صبوری و مجاهدت علمی و اجتهادی به خصوص در سی سال اخیر از سوی رهبر انقلاب و دانشمندان جوان و متدین در علوم تجربی و علوم انسانی، برچسب‌های تصنعی متضاد و دوگانهٔ علم و دین، دین و توسعه و دین و سیاست‌گذاری عمومی و دوگانهٔ هویت ملّی و هویت دینی رنگ باخته و فروپاشیده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: با توجه به جلو داری نقش فقاهت و ولایت در جانشانی علم و فناوری در پیشرفت ایران و نیز خاموشی منفعلانه، بی نقشی و بی اثری پارادایم شبه علم و مدعی علم توسعه در این باره و سکوت‌شان درباره پیشرفت ایران، اینک عرصه دانشگاه‌ها به محلّی برای بروز و ظهور جنبش‌های اجتماعی اسلامی بومی در نیل به دانشگاه اجتماعی و مساله محور، بخصوص عرصهٔ نقش آفرینی اجتماعی جنبش استادی بسیج شده است.

وی تاکید کرد: این جابجایی پارادایم‌ها و پیشتازی پارادایم علم بومی و رشد علمی درونزا ، ۸۰۰ کانون جنبش استادی را به نقطهٔ تماس مردم و دانشگاه‌ها برای برون رفت از معضلات کشور تبدیل خواهد کرد.

زارعی در پایان  گفت: بسیج استادان کشور از سال 80 تا 96 و در مرحله چهارم زیست تشکیلاتی خود، اینک به مرحلهٔ اعتلا و تحول اجتماعی خود وارد شده و از موضع دانشی و اجتماعی با توجه به زمینه‌های علمی و تفکر اجتهادی، این جنبش به سه گانهٔ اجتهاد منطق‌های، اجتهاد ملّی حاکمیتی و اجتهاد بین المللی می‌اندیشد.

گفتنی است در پایان همایش ملّی استاد تراز انقلاب اسلامی از برخی برگزیدگان جشنواره‌های استانی با حضور سرلشکر سلامی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رئیس بسیج اساتید کشور، مهدی چمران و معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید با اهدای لوح و نشان، تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار