خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی مطرح کرد

شکل گیری دبیرخانه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در استان ضروری است

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی شکل گیری دبیرخانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان را پیشنهاد داد و گفت: برای تحقق توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه علم و پژوهش ، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و سبک زندگی که همان توصیه های معظم له است این دبیرخانه تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان باید شکل بگیرد و قرار است ما اساتید فعال در این حوزه ها را معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۹۱۸۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر دیانی مسئول بسیج اساتید استان در دیدار اعضای شورای عالی بسیج اساتید استان با نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: مهمترین ماموریت ها و وظایفی که تمام اساتید بسیجی دغدغه مند نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند مطابق با فرمایشات رهبر انقلاب فعالیت و انجام کار در حوزه علم و پژوهش به عنوان اصل محوری است چون علم موجب اقتدار و تسلط می شود.

 

 وی عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف، انجام کار در حوزه معنویت و اخلاق است چون علم بدون معنویت و اخلاق نمی تواند انسان را به کمال و رستگاری برساند بسیاری از عالمان چون از معنویت و اخلاق برخوردار نبودند متاسفانه نظراتشان امروز زیان آور برای نظام جهانی است و جامعه غرب را به تباهی کشانده است.

 

دیانی افزود: یکی از ماموریت ها کار در حوزه معنویت و بصیرت افزایی در میان اساتید و دانشگاهیان است و دیگر حاکم کردن روحیه جهادی و انقلابی در بین دانشگاهیان و بویژه حفظ انسجام و تمرین حضور در میادین مورد نیاز انقلاب اسلامی است که اساتید بسیجی باید در این عرصه پیشتاز باشند.

وی، تحقق بخشیدن به دغدغه ای که امام(ره) داشتند در بحث وحدت  حوزه و دانشگاه را از دیگر وظایف اساتید بسیجی عنوان کرد و گفت: فرهیختگان بسیجی باید در این زمینه طلایه دار و پیشرو باشند.

 

مسئول بسیج اساتید استان متذکر شد: برای اینکه ما به اقتدار علمی برسیم باید به زنجیره علم، فناوری، صنعت و پیشرفت توجه داشته باشیم و این موجب فرآیند اجتماعی سازی و تجاری سازی علم می شود و بسیاری از مشکلاتی که امروزه جامعه ما از آن رنج می برد حل می شود.

 

وی به انجام رساندن وظایف و ماموریت های بسیج اساتید را در گرو عمل به منشور دانست و تأکید کرد:  بهترین منشور برای پیشرفت همان بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر فرمودند و در این بیانیه خطابشان به صورت ویژه به اقشار تحصیل کرده، دانشگاهیان، حوزویان و جوانان بود که باید پیشرو باشند.

 

دیانی با اشاره به هفت توصیه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: برای اینکه بتونیم این توصیه ها جامه عمل بپوشانیم باید بویژه در بسیج اساتید بیش از گذشته کار کنیم و طرح اعتلای بسیج را عملیاتی کنیم و بیانیه را نصب العین خود قرار دهیم.

 

وی، شکل گیری دبیرخانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان را پیشنهاد داد و افزود: برای تحقق توصیه های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه علم و پژوهش ، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و سبک زندگی که همان توصیه های معظم له است این دبیرخانه تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان باید شکل بگیرد و قرار است ما اساتید فعال در این حوزه ها را معرفی کنیم.

 

مسئول بسیج اساتید استان با بیان اینکه ما دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی را در بسیج اساتید سامان دادیم که می تواند در ذیل  کمیته علم و پژوهش به فعالیت بپردازد گفت: اعتقاد داریم بسیاری از معضلاتی که امروز جامعه از آن رنج می برد را باید با توجه به پتانسیل درونی حل کرد نه توجه به برجام، مذاکره و ملاقات و امثال اینها با مسئولین آمریکایی.

 

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبری در پیام اخیرشان نشان دادند که حتی آمریکا لیاقت ندارد که پیامی برایش فرستاده شود چه برسد که مذاکره کنیم یا ملاقات صورت گیرد ما باید از ایشان تبعیت کنیم.

 

دیانی با بیان اینکه ما معتقدیم با توجه به نیروهای داخلی و بهره گیری از سرمایه های درونی کشور می توانیم معضلات را حل کنیم گفت: ما می توانیم مطابق با نقشه راه اقتصادمقاومتی که رهبری تببین فرمودند از ظرفیت 36میلیون نفری جوانان و 14 میلیون نفر دارای تحصیلات عالی در کشور استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما رتبه دوم جهان در دانش آموختگان علوم و مهندسی را داریم، 7درصد ذخایرمعدنی جهان در ایران است و ما جزو 5 استان اول کشور از نظر ذخایر معدنی هستیم.

 

وی ادامه داد: یک درصد جمعیت جهان را داریم و اگر به خوبی ذخایر معدنی کشور را مدیریت کنیم مشکل بیکاری نخواهیم داشت. ما در منطقه با بهره گیری از 15 کشور همسایه که بالغ بر 600میلیون جمعیت دارند می توانیم اقتصاد کشور خودمان را از رکود خارج کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها