رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمامی فراز‌ها و فرود‌ها گام در مرحله دوم انقلاب گذاشته، گفت: موفقیت‌های انقلاب قابل‌شمارش و اندازه‌گیری نیست.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۲۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، کیوان میرزایی ظهر امروز در همایش بسیج اساتید گیلان به مناسبت روز بسیج اساتید در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمامی فراز‌ها و فرود‌ها گام در مرحله دوم انقلاب گذاشته، اظهار کرد: موفقیت‌های انقلاب قابل‌شمارش و اندازه‌گیری نیست.

وی با اشاره به اینکه در معیار علمی، استقلال، آزادی، توسعه، پیشرفت و سازندگی پیشرفت ایران قابل‌مقایسه با دیگر کشور‌ها نیست، افزود: سرعت پیشرفت خوبی داریم، اما مشکلاتی هم در کشور وجود دارد، اما بن‌بست نداریم.

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف سازمان بسیج اساتید ارائه راهکار برای حل مشکلات مردم است، گفت: در حوزه زیست‌بوم و گردشگری گیلان دچار مشکل است، اما عده‌ای تلاش می‌کنند گردشگری را موضوع اول استان کنند درحالی‌که کشاورزی صنعت اول استان است.

میرزایی نقش دانشگاه در رابطه با پیشرفت کشور را حائز اهمیت دانست و افزود: مسیر دانشگاه امروز کاملا در جهت اهداف نظام نیست و نتوانسته است نقش کلیدی خود را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی ایفا کند در حالیکه وظیفه دارد به طور جدی امور مختلف را مطالبه کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتیدسپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: کارگروه‌های مختلفی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و از اساتید دعوت می‌شود با توجه به تخصص خود در این کارگروه‌ها عضو شوند و برای حل مسائل کشور برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه زیست‌بوم و تجاوز به حوزه محیط‌زیست گیلان اسفباراست گفت: طبق اسناد بالادستی کشاورزی محور توسعه گیلان است، اما برخی به‌علت رانت‌خواری و درنظر گرفتن منافع شخصی قصد دارند گردشگری را محور توسعه استان قرار دهند و بسیج اساتید این موضوع را پیگیری می‌کند.

میرزایی خواستار تغییر نظام ارزشیابی اساتید شد و گفت: باید از تولید اسناد بی‌فایده و مقالات بی‌محتوا به‌سمت ارائه راه‌حل برای معضلات کشور برویم و دانشگاه وظیفه دارد بر این اساس حرکت کند؛ تولید مقالات بی‌محتوا که هیچ سودی ندارند زیاد است و برای ساماندهی این وضعیت با کمک مسئولان پیگیر هستیم.

میرزایی با تأکید بر ورود دانشگاهیان برای مطالبه گری و احقاق حقوق و بیان مشکلات مردم بیان کرد: بیان مشکلات مردم و نهضت مطالعه گری در جامعه دانشگاهی باید توسط دانشگاهیان فریاد زده شود.
 
موفقیت‌های انقلاب قابل‌شمارش و اندازه‌گیری نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج، در انتهای این مراسم از بانوی آمر به معروف گیلانی که مورد ضرب و شتم هنجارشکنان قرارگرفته بود تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات