مسئول بسیج اساتید استان اصفهان خبر داد؛

چهار هزار نفر عضو بسیج استادان اصفهان هستند

مسئول بسیج استادان اصفهان گفت: چهار هزار نفر از اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه‌ها و مراکز علمی این استان عضو بسیج هستند.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۳۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در تالار اجتماعات این سازمان افزود: چهار هزار نفر از اعضای هیأت علمی و استادان بسیجی در ۹۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان عضو بسیج هستند و در سال گذشته در بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه تخصصی شرکت کردند.

چهار هزار نفر عضو بسیج استادان اصفهان هستند

وی یادآوری کرد: با توجه به این رویکرد بسیج استادان استان مبادرت به تشکیل اندیشکدههایی در ۵ محور کرده و پشتیبانی از آنها در دستورکار قرار داده است.

باقری ادامه داد: اندیشکده آب بسیج اساتید استان با ارائه گزارش‌های جامع در مورد سیلاب‌های شمال و غرب کشور اطلاعات ارزشمندی تولید کرده است و نیز نخستین اندیشکده شهر اسلامی در سالروز شهادت دکتر چمران افتتاح می‌شود و در آن جنبه‌های گوناگون شهر اسلامی بررسی می‌شود.

وی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی آب، اقتصاد، آسیب شناسی اجتماعی، نوآوری‌های علمی و پژوهشی، تمدن و آینده پژوهی، پیوست نگاری فرهنگی و پشتیبانی از کالاهای ایرانی اشاره کرد و هدف فعالیت‌های این سازمان را گسترش فرهنگ و روحیه جهادی، جهاد علمی، همبستگی حوزه و دانشگاه، همکاری در طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی بر پایه منویات امام و رهبری دانست.

در قسمت دیگری از این نشست خبری بیژن شمس معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: شهید چمران در اوج قله علم، غرور و تکبر غرب را زیر پا گذاشت و هیچگاه مرعوب هویت جعلی غرب قرار نگرفتند.و علم ایشان مانع جهاد نشد.

وی افزود: در استان ۲۰ استاد جنگ نرم و ۱۰ استاد در حوزه سواد رسانه‌ای، عضو بسیج اساتید هستند که دوره‌های تخصصی این موضوع را گذرانده و آمادگی این را دارند تا برای مشکلات کلان کشور راه‌کارهایی را ارائه دهند.

شمس اضافه کرد: در گردهمایی اساتید بسیجی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود از ۲۰ استاد به پاس زحمات در عرصه‌های علمی، معنوی، حل مسائل موجود در کشور و فعالیت در جهت اهداف انقلاب سپاسداری می‌شود.

در ادامه این نشست خبری علی اکبر جعفری، معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و به این واسطه از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی، توجه به برنامه‌های خانواده محور تشکل بسیج اساتید و طرح استاد، مسجد از جمله طرح‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید است.

در قسمت دیگر از این نشست خبری فرهاد مصری‌نژاد مسئول تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان ضمن تاکید بر بسترسازی بسیج اساتید گفت: این تشکل می‌خواهد به عنوان حلقه پیوستگی بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عمل کرده و با مدیریت افراد توانمند زمینه به کارگیری ظرفیت‌های موجود را فراهم سازد.

وی افزود: جریان سازی علمی برای حل مشکلات کشور و تبیین محورهای گام دوم انقلاب در بسیج اساتید از طریق اندیشکده ها شدنی است و هدف اصلی آنها تصمیم سازی است.

وی گفت: اندیشکده آب و منابع طبیعی با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، اندیشکده فناوری‌های نوین با محوریت دانشگاه اصفهان، اندیشکده شهر اسلامی و فرهنگ و تمدن با کمک دانشگاه هنر و اندیشکده دگرگونی در علوم انسانی در مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی تشکیل شده‌اند.

از مجموع ۳۵ هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های کشور، چهار هزار نفر از اعضای هیأت علمی و استادان بسیجی در ۹۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان اصفهان هستند.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار