رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سیل اخیر در استان خوزستان‌ شاهد ایثار و از خودگذشتگی جوانان منطقه عین دو در مقابله با سیل بودم و جوانان زیادی از این منطقه، کارهای ماندگاری انجام دادند.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۴۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در نشست صمیمی با سران و بزرگان منطقه عین دو و کوی سیاحی استان خوزستان اظهار داشت: خدا را شاکرم که اکنون در جمع شما برادران بزرگوار و عشایر عزیز و انقلابی حاضر شده ام و بحمدالله توفیق داشتیم که امروز از نقاط مختلف استان خوزستان و مناطق سیل زده بازدید داشته باشیم و در جریان خدمات رسانی به مردم عزیز این استان قرار بگیریم اما از همان ابتدای سفر به استان خوزستان تاکید ویژه ای داشتم که در جمع شما مردم خوب منطقه عین دو حاضر شوم.

وی ادامه داد: در سفر قبلم به این منطقه به جرات می توانم بگویم که شاهد ایثار و از خودگذشتگی جوانان این منطقه در مقابله با سیل بودم و جوانان زیادی از این منطقه بودند که کارهای ماندگاری برای مقابله با سیل انجام دادند و با احداث سیل بندها در مقابل این بحران ایستادگی نمودند.

سردار غیب پرور تاکید کرد:‌ در طول سفر گذشته به منطقه عین دو شاهد فعالیت موثر بیش از 700 جوان این منطقه برای احداث سیل بند بودم و هرگز رشادت های این جوانان از خاطرم نمی رود و به یاد دارم در آن روز یکی از پزشکان خوزستانی با دیدن صحنه حضور نیروهای بسیجی و سپاهی که به کمک مردم سیل زده آمده بودند به بنده گفت که همیشه نسبت به نیروهای سپاهی و بسیجی تفکر دیگری داشتم اما اینک که می بینم پا به پای مردم تلاش می کنند تا در مقابل سیل ایستادگی کنند نگرشم نسبت به این نیروها واقعا مثبت شده است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: مشکلات شما حق است اما ایمان شما بالاتر و با عظمت تر است و کار ماندگاری که جوانان منطقه عین دو در مواجه با سیل انجام دادند برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود و همان گونه که در عملیات کربلای 5 رزمندگان در میان آب و گل به دفاع از خاک کشورمان می پرداختند جوانان منطقه عین دو هم در مقابله با سیل به خوبی درخشیدند.

وی ابراز داشت: آن چیزی که ازعهده پاسداران و بسیجیان برای مردم بر می آید کاری بی منت است و حقا که وظیفه ما خدمت به مردم است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه سپاه و بسیج در آغاز سیل در کشور در کنار مردم بوده اند و تا به امروز این خدمت به مردم همچنان ادامه دارد تاکید کرد:‌ نیروهای انقلابی و بسیجی استان خوزستان از ابتدای سیل تا به امروز در کنار مردم هستند تا بحران سیل را مدیریت کنند و به مردم خدمت کنند و با اینکه سه ماه از آغاز سیل می گذرد اما همچنان در صحنه حضور دارند و از آغازین روزهای بحران سیل در کشور قریب به 9 سپاه استانی به کمک مردم سیل زده کشور شتافتند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه طبق آمار به دست آمده در استان خوزستان بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه  آسیب دیده اند و قریب به ۳۵۰۰ خانه به طور کامل و قطعی تخریب شده‌اند گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار خانه در استان خوزستان نیز نیازمند تعمیر و بازسازی  هستند و از این آمار ۱۵۰۰ خانه متعلق به دشت آزادگان است که باید برای بازسازی آنها اقدام شود و نباید فراموش کرد که  پس از وقوع سیل  سازمان بسیج مستضعفین  تکفل بازسازی و نوسازی ۲۰ هزار خانه در کل کشور را  بر عهده گرفت اما همچنان بودجه دولتی در اختیار سازمان بسیج قرار نگرفته است فعلا این سازمان برای بازسازی خانه ها از طرح جهاد همبستگی و کمک از ظرفیت مردمی استفاده می کند.

 
سردار غیب پرور افزود: طرح جهاد همبستگی همه  مردم را دعوت می‌کند تا برای کمک به هموطنان و ساخت خانه های آن ها حضور داشته باشند و این طرح مردمی از هر مسجد در هر نقطه ایران درخواست می کند تا یک خانه بسازند که تا کنون استقبال بی نظیر مردم را در این طرح شاهد بوده ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بارندگی های اخیر در کشورمان برکات زیادی را هم به دنبال داشته است اظهار داشت: خداوند حکیم است و بارندگی ها نشان دهنده برکت خداست اما اینکه این بارندگی ها تبدیل به سیل می شود این موضوع به دلیل عدم مدیریت صحیح بندگان خداست و نیاز است.


سردار غیب پرور خاطر نشان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی همیشه نگاهشان خدمت به مردم بوده است و یقینا نگاه رهبری تبعیض نیست و سیاست کلی نظام رفع تبعیض است و برخی جاها از سوی برخی مسوولین کوتاهی هایی صورت می گیرد اما نگاه نظام حاکمیت دینی و انقلابی در رفع تبعیض و خدمت به مردم است.


وی گفت: دشمن در دوران دفاع مقدس به خاک کشورمان تجاوز کرد و رحمی نداشت تردد در برخی از نقاط کشورمان همچون سوسنگرد کار سختی بود و دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس بارها استان خوزستان را بمباران نمود اما در پایان شاهد بودیم که با مقاومت مردم به پیروزی رسیدیم و این مقاومت همچنان در عرصه های جنگ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ادامه دارد و در اوج تحریم های ظالمانه امریکا علیه ایران شاهد سخنرانی های صریح و با اقتدار امام خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مواجهه با مستکران عالم هستیم.

ارسال نظرات