کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته در اکثر مناطق ساحلی از میزان گرمای هوا بین 1 تا 3 درجه کاسته خواهد شد اما مجددا از اوایل هفته آینده شاهد افزایش نسبی دما در اکثر نقاط استان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۴۹۳۳۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مرضیه سی سی پور  گفت: طی امروز در سواحل جاسک تا شرق تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا طی امروز و با شدت کمتر روز جمعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد در شرق دریای عمان قابل ملاحظه و به محدوده 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید ،بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در این مناطق خودداری کنند.

سی سی پور با اشاره به اینکه در جزایر غربی خلیج فارس از جمله محدوده لاوان و غرب کیش طی امروز با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی مواج است که از روز جمعه از شدت باد در این مناطق کاسته خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به متلاطم بودن تنگه هرمز تردد قایق های تفریحی و صیادی در این مناطق نیز با احتیاط صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به سوی شرقی جریانات و افزایش رطوبت نسبی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان به ویژه منطقه بشاگرد رشد ابر و رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش باد پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته در اکثر مناطق ساحلی از میزان گرمای هوا بین 1 تا 3 درجه کاسته خواهد شد اما مجددا از اوایل هفته آینده شاهد افزایش نسبی دما در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

وی در پایان عنوان کرد: طی روز جاری به ویژه در ساعات صبح تا ظهر در محدوده جاسک تا شرق تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد .توصیه می شود با توجه به مواج ماندن دریا تا روز جمعه شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی جدا خوددای کنند.

ارسال نظرات