خبرهای داغ:
اولین جلسه شورای راهبردی طرح جهاد روشنایی با همکاری بسیج سازندگی، بسیج مهندسین صنعت استان، معاونت قتصادی استاندار قزوین، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، اداره توزیع برق و پارک علم و فناوری قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۴۹۳۸۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

خبرگزاری بسیج قزوین: طرح جهاد روشنایی با هدف توسعه منابع انرژی خورشیدی در مناطق کم برخوردار کشور به عنوان یکی از طرح‌های اصلی سازمان بسیج مستضعفین در سال 1397 تصویب شد.


اولین جلسه ضورای راهبردی طرح جهاد روشنایی استان قزوین با حضور اعضا و کارشناسان امر برگزار گردید.


خانم کاکاوند، مسئول طرح جهاد روشنایی سازمان بسیج مهندسین استان قزوین، در خصوص این طرح اذعان کرد: طرح جهاد روشنایی از طرح های اعتلای سازمان بسیح مهندسین صنعت و عمران می باشد و وظیفه اش احداث و اجرای نیروگاه های خورشیدی خانگی برای محرمین و مردم در مناطق کمتر برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان بسیج مهندسین اقدام به آموزش مهندسین متخصص برای تکمیل و جامه عمل پوشاندن به طرح جهاد روشنایی نموده است و سومین دور از این کلاس های آموزشی اخیرا به پایان رسید.

مهندس جعفر عباسی، مسوول بسیج مهندسین صنعت استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: طرح ساخت نیروگاه های برق خورشیدی برای محرومین پیش از این نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح و تا حدودی هم غملی شد ولی ادامه پیدا نکرد، ما با بهره بردن از تجربیات کمیته امداد و با همراهی و همکاری دوستانمان در سازمان بسیج سازندگی و نیز با همکاری معاونت عمرانی استاندار قزوین و نیز اداره توزیع برق استان قزوین در نظر داریم این طرح را به طور کامل به عرصه عملیاتی برسانیم و همکاری های خیلی خوبی هم در همین راستا تا کنون دریافت کرده ایم.


در این جلسه که با مهندس فرخ زاد، معاون عمرانی استاندار قزوین برگزار گردید، مهندس عباسی به تشریح طرح پرداخت که مورد اقبال بود و مقرر شد تا انجام کامل طرح جلسات ماهانه هم افزایی در جهت همکاری های بهتر تشکیل شود.

نیروگاه خورشیدی خانگی در اختیار محرومان/توان هر نیروگاه خورشید خانگی 5کیلووات است

همچنین سرهنگ صادق پور مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین نیز در تشریح این همکاری اذعان کرد: رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار از برنامه های اصلی سازمان بسیج سازندگی می باشد.

وی با بیان این نکته که هر کدام از این نیروگاه های خورشیدی توانی 5 کیلوواتی دارند، گفت: طرح جهاد روشنایی با اولویت جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی، جامعه هدف بهزیستی در مناطق محروم انجام خواهد شد و یک اشتغال پایدار را برای این خانواده ها به همراه دارد.

صادق پور تصریح کرد: با همکاری این دو قشر از بسیج، معاونت عمرانی استانداری، اداره توزیع برق و پارک علم و فناوری مقدمات این طرح انجام شده است و در آینده نزدیک با تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.
1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها