فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهر بازنه گفت: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت، به وابستگی شدید روانی و فکری می انجامد
کد خبر: ۹۱۴۹۳۹۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

معضلات فضای مجازی و آسیب های آن

اسماعیل نوشادی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ اظهار کرد: از بزرگترین معضلات اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده اند، ضعف بنیان خانواده است.

وی افزود: بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، سرد شدن ارتباطات عاطفی، نارضایتی از زندگی خانوادگی همگی از مشکلاتی است که علل اصلی آن فضای مجازی و استفاده نادرست از آن است.

نوشادی تاکید کرد: استفاده از این فضا نه تنها باعث تغییر شکل روابط میان اعضای خانواده شده،بلکه سطح توقع از زندگی مشترک را نیز تغییر داده است.

ایشان اضافه کرد: فرزندان به جای برقراری ارتباط با والدین، سرگرم ارتباطات مجازی و سرگرمی های این فضا شده و از ارتباطات واقعی و آموزش های مورد نیازشان دور می شوند.

فرمانده این حوزه از دیگر معضلات فضای مجازی، ایجاد تغییر در نظام ارزشی خانواده ها دانست و تصریح کرد: حضور بیش از حد در فضای مجازی منجر به کمرنگ شدن فرهنگ ایرانی - اسلامی در درون خانواده ها می شود. این موضوع آسیب های فرهنگی زیادی را به سطح جامعه وارد خواهد کرد.

وی  به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در فضای مجازی راهکارهایی مطرح کرد و گفت:

– برگزاری جلسات آموزشی به منظور آشنا نمودن و اطلاع رسانی به والدین در مورد فناوری های جدید به ویژه اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی از مهمترین راه های پیشگیری از این آسیب هاست.

نوشادی خاطرنشان کرد: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت، به وابستگی شدید روانی و فکری می انجامد.

نوجوانی که پشت میز رایانه و اینترنت نشسته است، برنامه های سایت را لذت بخش تراز سخنان پدر و مادر و تکالیف مدرسه می داند. در نتیجه، در ارتباطات، رفتار و زندگی اجتماعی او اختلال ایجاد می شود.

ارسال نظرات