خبرهای داغ:

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شاهرود+ تصاویر

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۰۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در مراسمی با حضور معاون دادگستری و شورای حل اختلاف استان سمنان، امام جمعه و معاون فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات البرز شرقی، روح الله حاج اسماعیلیان به عنوان رئیس دادگستری و عبدالجواد پارسا فر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود معرفی و از زحمات علی اکبریان و حسین رجبی رئیس دادگستری و دادستان سابق تقدیر شد.
در این مراسم معاون دادگستری و شورای حل اختلاف استان سمنان در سخنانی اظهار کرد: امروز قوه قضاییه آماج شدیدترین فشار‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای است.
محمدعلی امیری با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در اعتماد سازی قوه قضاییه، افزود: برای این منظور ایشان ۲ مقوله کار عملی و تبلیغات را رکن اصلی این کار برشمردند.
وی با بیان اینکه تشکیل گروه مقتدر رسانه‌ای برای مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی و انعکاس به موقع اخبار قوه قضاییه ضرورت دارد، افزود: باید با هنرمندی هرچه تمام‌تر این اقدام انجام شود.
امیری نقد منصفانه را راهگشا و مثمر ثمر دانست و ادامه داد: برخی نقد‌ها تضعیف کننده است که سودی برای حل مشکلات ندارد.
معاون دادگستری استان سمنان ادامه داد: روزانه کار‌های بسیار بزرگی در دستگاه قضایی انجام می‌شود که کوچک‌ترین انعکاس خبری داده نمی‌شود.
امام جمعه شاهرود هم در این آیین گفت: ملت ایران به همت فرزندان خود در حوزه امنیت به خوبی از این نعمت بهره‌مند هستند که باید قدردان آن باشند.
حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستگاه‌های موثر در تامین و ایجاد امنیت دستگاه قضایی است، ادامه داد: با همدلی و وفاق تمامی دستگاه‌های اجرایی امنیت خوبی در این حوزه قضایی برای مردم ایجاد و تامین است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: بازخورد نظام جمهوری اسلامی را می‌توان در قوه قضاییه مشاهده کرد.
سید حسن حسینی شاهرودی افزود: قاطعیت قوه قضاییه و عزم دستگاه‌های اجرایی نیز برای سلامت امور بسیار مهم است.
معاون سیاسی فرماندار شاهرود هم گفت: ثبات در امنیت و ارتقای سلامت جسم و روح مردم مرهون تلاش‌های مجموعه قضایی، انتظامی، نظامی و امنیتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.
احمد خرم افزود: تعامل، هم افزایی و هم فکری اعضای شورای تامین در پیشگیری از وقوع جرم و تامین امنیت بیشتر موثر است.
رئیس دادگستری شاهرود هم در این آیین گفت: کار‌های مناسب عمرانی و قضایی در شهرستان شهرستان انجام شده که استمرار خواهد یافت.
روح الله اسماعیلیان گفت: با دقت و سرعت برای بالا بردن سطح اعتماد عمومی مردم گام بر خواهد داشت و اولویت انجام امور ارباب رجوع، تکریم آنان را در دستور کار خود و همکاران قرار خواهد داد.
علی اکبریان، رئیس سابق دادگستری شاهرود گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان با تلاش مجموعه قضایی به ۷۹ روز رسیده، در حالی که میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در برخی شهر‌ها و استان‌های همجوار ۶ ماه تا یکسال است.
وی افزود: در سال ۹۷ تعداد ۱۳ هزار و ۶۸۱ پرونده قضایی به دادگستری شاهرود وارد شد که با رسیدگی به ۱۱۴ پرونده سال‌های گذشته ۱۳ هزارو ۷۹۵ پرونده مختومه و رای صادر شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار