خبرهای داغ:
دکتر سنگری گفت:علم و دانش عنصر عزت و قدرت است؛ به قول رهبر معظم انقلاب اگر مسلح به دانش نشویم فردای ما را دیگران مدیریت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۰۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ر قزوین، به همت سازمان بسیج اساتید استان قزوین همایش روز بسیج اساتید با عنوان « نقش اساتید در گام دوم انقلاب» با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری در دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) برگزار گردید.

دکتر سنگری در این همایش به عناصر مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: مصدر این بیانیه شخصیتی است که 40 سال کار اجرایی کرده و پیش از انقلاب در عرصه های مبارزاتی حضور داشته است، تاریخ ایران و جهان را بدرستی میشناسد، یک چهره جامعالاطراف میباشد و به تمام این قلمروها شناخت دارد؛ بنابراین بیانیه گام دوم یک سند معتبر برای ما میتواند باشد چون خاستگاه و زادگاه آن کسی است که از گذرگاه تجربهها و دانش و علم به اینجا رسیدهاست.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: این بیانیه در زمانی صادر شد که جو رسانهای دشمن بهگونهای تبلیغ میکرد که ما جشن 40 سالگی را نخواهیم دید؛ از سوی دیگر زمان درون متنی بیانیه هم به گذشته و حال و هم به آینده نظر دارد. در واقع سیر متن بیانیه از گذشته به آینده است اینکه ما ببینیم در 40 سال گذشته چه اشتباهات مدیریتی داشتهایم آنها را شناسایی و اصلاح نماییم.

وی  در ادامه افزود: مخاطب بیانیه در مرحله اول همه مردم و مخاطب خاص آن نسل جوان است و یکی از مواردیکه امروز به شدت در آستانه تخریب است سبک زندگی میباشد. امروز در جهانی زندگی میکنیم که دائم ضائقهها در حال تغییر میباشد؛ لذا ما باید بدانیم با نسل جوان چگونه ارتباط برقرار کنیم تا کمتر تحت تاثیر این عوامل مخرب قرار گیرد.

دکتر سنگری در ادامه خاطر نشان کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب افق دور را ترسیم میکند. از درون بیانیه چندین نظریه قابل استخراج است. سیر بیانیه از نظر به عمل است و در قلمروهای هفتگانهای که مطرح شده بخصوص علم و پژوهش که اولین توصیه است. علم و دانش عنصر عزت و قدرت است؛ به قول رهبر معظم انقلاب اگر مسلح به دانش نشویم فردای ما را دیگران مدیریت خواهند کرد.

در ابتدای این مراسم نجاتی، مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین ضمن خیرمقدم وتبریک این روز به اساتید بسیجی افزود: امروز بسیج اساتید نه تنها دغدغه وحساسیت نسبت به مسائل علمی وفرهنگی دانشگاه دارد بلکه نسبت به مسائل جامعه وکشور نیز بی توجه نیست ودر این راستا ورود جدی واساسی داشته است.

ایشان در ادامه به بخشی از اقدامات بسیج اساتید استان قزوین در حوزه آسیب های اجتماعی ونیز کمک به رفع معضلات حوزه صنعت پرداختند.

در پایان این مراسم از 12 نفر از اساتید بسیجی برگزیده تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها