رئیس‌کل دادگستری لرستان:

ضرورت جلوگیری از استخدام‌های بی ضابطه در آستانه انتخابات

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت:با توجه به نزدیک بودن انتخابات باید جلوی استخدام‌های بی‌ضابطه و همچنین تغییر سمت‌ها در ادارات به منظور سوء استفاده‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۱۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جعفر بدری  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه امروز درگیر جریان نفاق دوم هستیم که شناخت آن از نفاق اول سخت‌تر است چرا که افرادی با چهره‌ای به ظاهر انقلابی خود را نشان داده و پست می‌گیرند اما برای منافع شخصی کار می‌کنند. بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات باید جلوی استخدام‌های بی‌ضابطه و همچنین تغییر سمت‌ها در ادارات به منظور سوء استفاده‌ها جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه کسانی که برای منافع خود کار می‌کنند و به فکر مردم نیستند از جریان نفاق هستند، افزود: جریان‌های فسادی که در سطح کشور رخ داده همین جریان دوم نفاق است و متاسفانه این افراد در کشور وجود دارند.

بدری به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای رسانه در لرستان که جای گلایه دارد این است که مردم را آگاه کند تا قربانی جریان‌های سیاسی نشوند.

وی یادآور شد: عده‌ای برای کسب رای دست به هر رذیلتی می‌زنند و دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و وعده بیهوده می‌دهند که در این راستا رسانه‌ها باید شفاف‌سازی و آگاهی بخشی داشته باشند.

بدری با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال افزایش احساس عدالت و امنیت در جامعه است، ادامه داد: در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی علت مختلفی دارند از جمله اینکه مسائل اقتصادی موجب رشد طلاق می‌شود و این موضوع از حیطه وظایف دادگستری خارج است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تبعیض‌ها در ادارات در و فسادها در برخی دستگاه‌های اجرایی موجب نارضایتی مردم و کلیه دوست‌داران نظام می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه در ارتباط با عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان بیان کرد: اگر جلوی باج خواهی ادارات و جلوی فسادها در سرمایه‌گذاری در سطح استان را نمی‌گرفتیم مشکلات بسیار بیشتری شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت باید در دستور کار تمام ادارات باشد، افزود: در برخی شهرداری‌ها هیچ گونه شفافیتی در کار وجود ندارد.

بدری خواستار آن شد که اداره‌کل بازرسی لرستان کمیته ویژه‌ای برای بررسی عملکرد کمیسیون ماده 100 و 77 شهرداری‌ها تشکیل داده و عملکرد آنها را بررسی کند.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت عضو دستگیر شده شورای شهر بروجرد گفت: این پرونده در مرحله تحقیقاتی است و ممکن است افراد دیگری نیز در این زمینه دستگیر شوند.

این مسوول در مورد موضوع اطاله دادرسی در دادگاه‌ها بیان داشت: در مواردی شاهد هستیم که متهم از استان خارج می‌شود و این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد و باعث می‌شود رسیدگی به پرونده‌های اینچنینی طول بکشد اما در مجموع مطابق آمار در استان اطاله دادرسی نداریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با افزایش 11 درصدی آمار 160 هزار پرونده وارد دادگستری لرستان شد که این آمار در سال قبل از آن 146 هزار پرونده بود، یادآور شد: 82 هزار پرونده نیز وارد شوراهای حل و اختلاف شد که 81 هزار فقره آن مورد رسیدگی قرار گرفت.

بدری گفت: بر این اساس شاهد بودیم سال گذشته حدود 240 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی در استان لرستان شد و این در حالی است که ورودی و خروجی پرونده های برابر بوده است.

وی در ارتباط با وضعیت ساختمان استانداری لرستان نیز اظهار کرد: سوء تدبیر در ساختمان استانداری زیاد بوده است که در این راستا اداره کل بازرسی ورود پیدا کرد و مشخص شد اشکالاتی در نحوه قرارداد وجود دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در دوره قبل تعهد داده شده بود ساختمان استانداری با 30 میلیارد تومانی که بابت فروش ساختمان فعلی به علوم پزشکی دریافت کرده تکمیل کند، اما چند قرارداد برای ساخت ساختمان جدید منعقد شد که دارای مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فعلی ساختمان استانداری 50 درصد است و با بررسی‌های صورت گرفته در شرایط فعلی حداقل 100 میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

بدری در ارتباط با برج‌های دوقلوی خرم‌آباد نیز اظهار کرد: قراردادی که در گذشته برای احداث این مجموعه منعقد شده دارای مشکل است؛ چرا شهرداری باید زمین رایگان به کسی بدهد و 40 درصد از ساختمان را داشته باشد و از طرفی زمان اجرای تعهد پیمانکار و سرمایه‌گذار مشخص نباشد.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد مسائل مربوط به استخدام‌ها است که البته در حال حاضر شرایط بهتر شده و در برخی شهرداری‌ها مانند بروجرد شرایط مناسب شده و جلوی استخدام‌های بی‌ضابطه گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات