نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی رسالت بسیج اساتید را در تربیت دانشجوی طراز انقلاب مهم دانست و گفت: بسیج اساتید بیش از این می تواند در دانشگاه ها اقدامات سازنده داشته باشد و نیروهای مومن و انقلابی را برای آینده تربیت کنند.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۲۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

حجت‌الاسلام محمدولی رضویراد نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به سالروز گرامیداشت شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید گفت: شهید چمران انسانی مومن، انقلابی، عالم، دانشمند برجسته فکری و دینی بود.

وی افزود: شهید چمران انسانی به معنای واقعی شایسته بود که همه عمر خود را وقف اسلام و ملت اسلامی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به خدمات شهید چمران بیان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شهید چمران در لبنان تلاش های بسیاری در جهت حدمت به مسلمانان انجام داد که نمونه آن را باید ایجاد جبهه مقاومت در لبنان و ایستادگی در مقابل رژیم غاصب صهیونیست دانست.

حجت الاسلام رضوی راد ادامه داد: وی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز نهضت امام خمینی(ره) مبارزات بسیاری را علیه ظلم و حکومت استبدادی انجام داد؛ با به ثمر نشستن درخت انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله و اقدامات منافقان در مناطقه «پاوه»، شهید چمران در صف اول مبارزه قرار گرفت و به همراه عده ای از جوانان انقلابی در مقابل اقدامات و تحرکات دشمن ایستاد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: شهید چمران با استقامت و مقاومت خود باعث آزادسازی پاوه و فرار گروهک های منافق شد.

وی با تأکید بر اینکه مراکز فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، ارشاد و مستندسازان درخصوص شهید چمران کم کاری کرده اند، افزود: آن حوادث مختلف و ابعاد آن بیان نشده است؛ استقامت و پایداری شهید چمران باید درس عبرتی بزرگ برای ما در شرایط امروز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه عرفان، دین‌داری و خداترسی شهید چمران باید الگوی مسیر آینده ما باشد، گفت: بسیج اساتید در طی این سال‌ها تلاش خود را در تربیت و ساماندهی نیروهای مومن و انقلابی کرده است و خوشبختانه در این زمینه موفقیت های درخور توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز در محیط دانشگاه ها نیازمند تلاش بیشتری هستیم، افزود: امروز الگوی اساتید دانشگاهی ما باید شهید چمران باشد و همه باید مثل ایشان در دفاع از انقلاب و اسلام به میدان بیایند و در دفاع از هویت اصلی کشور نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام رضوی راد درخصوص نقش بسیج اساتید تأکید کرد: دانشگاه باید مأمن نیروهای مومن و انقلابی باشد، بسیج اساتید بیش از این می تواند در دانشگاه ها اقدامات سازنده داشته باشد و نیروهای مومن و انقلابی را برای آینده تربیت کنند.

وی ادامه داد: بایستی دانشجویانی تربیت شوند که علاوه بر تسلط بر عرصه های علمی، جنب و جوش انقلابی را در دانشگاه ها متوقف نکنند، و مدیرانی شوند که بتوانند در آینده انقلاب را در مسیر دستیابی به اهداف و ارزش ها یاری دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: رسالت بسیج اساتید در زمینه تربیت نیروهای انقلابی یک رسالت بزرگ و مهمی است و اصل کار آن انسجام بخشی در میان نیروهای دانشگاهی است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات