خبرهای داغ:
همزمان با مراسم بزرگداشت شهید چمران آئین ملی بزرگدشت استاد تراز انقلاب اسلامی دانشگاه‌های استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۴۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران با حضور اساتید دانشگاه‌های استان در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

احمد بیطرفان جانشین فرماندهی سپاه امام علی‌بن ابی‌طالب (ع)، حجت‌الاسلام اکبری مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان، اکبر بختیاری معاون فرهنگی سپاه قم، برخی از اساتید دانشگاه‌های استان و طلاب و دانشجویان در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام اکبری مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان قم و علی زاکانی مسئول راهبردی سپاه پاسداران در این مراسم سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی، محمدعلی حسینی رئیس دانشگاه پیام نور، ابراهیم عبدی‌پور رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س)، جلال رضایی رئیس دانشگاه صنعتی قم، محمد حسن نادری رئیس دانشگاه علمی کاربردی قم به‌عنوان اساتید نمونه تجلیل شد.

شهید مصطفی چمران نخستین ایرانی بود که برای تحصیل در رشته فیزیک الکترونیک به آمریکا رفت و پس از گذراندن تحصیل در مراکز پژوهشی جهان حتی ناسا مشغول به فعالیت بود. او یک رزمنده، جهادگر و مجاهد فی‌سبیل‌الله و فرمانده شجاع تیزبین بود، دو سال در مصر دوران آموزشی نظامی سخت چریکی را گذراند و در دوران جنگ تحمیلی از تجربیاتش بهره‌مند شد.

شهید چمران رزمنده توانمند، شجاع و شهادت‌طلبی بود که به‌عشق شهادت در راه قدس و فلسطین به لبنان رفت و سپس به ایران آمد و در آن زمان حضرت امام راحل فرمودند که در ایران بماند چرا که اگر ایران مسائلش حل شود، مسائل نقاط دیگر هم برطرف می‌شود.

مقاومت اسلامی امروز از سال‌های ۴۹ تا ۵۷ در لبنان و خاورمیانه توسط شهید چمران رقم خورد، زمانی که او در لبنان و مرز‌های اسرائیل بود. شهید چمران در ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه به‌همراه دو نفر دیگر همچون شهید مقدم و شهید حدادی به شهادت رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها