مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه عمومی مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد با همکاری قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۵۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ظهر امروز در آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی مشارکتی «شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد» اظهار داشت: ترویج کتاب و کتابخوانی و مطالعه از جمله رسالت‌هایی است که در جامعه به عهده اداره کل کتابخانه‌های عمومی گذاشته شده است و خوشحالیم که امروز با همکاری قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مشهد مقدس شاهد افتتاح کتابخانه‌ای به نام یکی از شهدای عزیز مدافع حرم در جهت ترویج امر مقدس کتاب و کتابخوانی هستیم.

وی ادامه داد: از حسن توجه مجموعه نظامی قرارگاه شمال شرق کشور در جهت توسعه کتاب و کتابخوانی و استفاده از ظرفیت بزرگ جوانان سرباز استان تشکر می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: اگر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم به ندای رهبری و به ندای حق لبیک گفتند و به مقام عظمای شهادت نایل آمدند مطمئن باشید کتاب و کتابخوانی و مطالعه نقشی اصلی در این سرنوشت آن‌ها داشته است.

حجت الاسلام سبزیان خاطرنشان کرد: در دیدار با خانواده شهید گرانقدر مدافع حرم که کتابخانه به نام وی نامگذاری شده است و در خانه ایشان بیش از ۵ هزار کتاب موجود بود به گواه پدر، شهید مهدی محمدی مفرد همه کتاب‌های حوزه معرفت افزایی و زندگینامه شهداو ائمه معصوم (ع) را مطالعه کرده بود.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی سازنده شهدای عزیزی، چون شهدای مدافع حرم بود و تحول و سعادتمندی و سرنوشت نیک و خدا پسند قطعا ثمره خواندن کتاب است.

سبزیان اضافه کرد: کتابخانه معبد دانایی و خردورزی است و اگر جایی کتابخانه ایجاد شد و مردم در آن منطقه به مطالعه و کتاب و کتابخوانی روی آوردند بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها از بین خواهد رفت و این مدل در روستا‌های دوستدار کتاب مشهود است.

در ادامه مراسم رضا آذریان، فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: خوشحال هستیم که امروز این توفیق حاصل شد که مکانی برای امر مقدس کتاب و کتابخوانی به نام شهید گرانقدر مدافع حرم مهدی محمدی مفرد افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: همکاری خوبی بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و قرارگاه منطقه‌ای ارتش وجود دارد و برگزاری برنامه‌هایی مانند نشست کتاب خوان، حضور مجموعه ارتش در جشنواره کتابخوانی رضوی و امروز هم افتتاح کتابخانه مشارکتی شهید مدافع حرم مهدی محمدی مفرد از نمونه‌های این همکاری و همراهی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرمی که با جمهوری اسلامی آغاز کرده است سعی می‌کند جوانان ما را از کتاب و کتابخوانی مطالعه و کسب آگاهی و معرفت دور کند و ما موظف هستیم با شناخت این حربه دشمن در جهت مقابله با آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به نگهبانی فرزندان این آب و خاک از بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز کشور در شرق کشور گفت: سربازان و جوانانی که در این مناطق در حال گذران ایام سربازی خود هستند فرصت بسیار خوبی در اختیار دارند که از وقت خود در جهت مطالعه استفاده کنند و ما باید به این ظرفیت و فرصت مغتنم نیز توجه داشته باشیم.

در ادامه مراسم پدر شهید مهدی محمدی مفرد نیز گفت: از اینکه در جلسه افتتاح کتابخانه‌ای به نام فرزندشهیدم حضور دارم خوشحال هستم و از اینکه با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ارتش و اداره کل کتابخانه‌های عمومی این کتابخانه به نام شهید مهدی محمدی مفرد افتتاح شد تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: شهید مهدی محمدی مفرد عاشق مطالعه و کتاب و کتابخوانی بود و من افتخار می‌کنم که به واسطه آبروی ایشان در نزد خداوند و مردم بین مردم آبرویی دارم و حتی بهترین خاطره زندگی من حضور رهبر معظم انقلاب در خانه ما به واسطه فرزند شهیدم بود
ارسال نظرات
پر بیننده ها