امام جمعه یزد؛

استکبار نمی‌تواند ایرانی مقتدر را تحمل کند

آیت‌الله محمدرضا ناصری حفظ وحدت، تکیه به توان داخلی و جوانان و حرکت در مسیر الهی را برای برون‌رفت از معضلات و حرکت به سمت تعالی ضروری دانست و گفت: دشمنان برای ضربه به کشور از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کنند آنها نمی‌تواند ایرانی مقتدر را تحمل کنند.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۷۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه مستکبرین عالم صد‌ها سال است به دنبال چپاول سرمایه ملت‌ها و سرزمین‌های گوناگون هستند و برای منافع خود به هر ظلم و جنایتی علیه بشریت دست زده‌اند، افزود: امروز هم کشور‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس به شیوه‌ای نوین همین مسیر را پیش‌گرفته‌اند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد بابیان اینکه در زمان رژیم طاغوت پهلوی، کوچک‌ترین عامل دولت‌های غربی و بیگانه به عالی‌ترین مقام‌های کشور ما دستور می‌دادند و آن‌ها ذلیلانه به دستوراتشان عمل می‌کردند، افزود: هرچند پیش از انقلاب نیز مبارزاتی از سوی علماء و آزادی خواهان صورت گرفت، اما انقلاب اسلامی توانست به این ظلم و زورگویی پایان دهد.
ناصری با اشاره به اینکه کشور‌هایی مثل آمریکا و انگلیس نمی‌توانند ایرانی مستقل و عزتمند که مقابل ظلم آن‌ها ایستاده را تحمل کنند، افزود: این کشور‌ها به دنبال این هستند تا ایران هم مثل عربستان، عامل دست آن‌ها باشد تا هم ثروتش را چپاول کنند و هم هر وقت دلشان خواست تحقیرش کنند.
وی با تأکید بر اینکه مقاومت و ایستادگی در برابر این زورگویی‌ها هم هزینه‌ای دارد، اما هزینه سازش و تسلیم شدن بسیار بیشتر است، یادآور شد: عزت و اقتدار ایران اسلامی، آمریکا را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.
خطیب نماز جمعه یزد در ادامه با اشاره به اینکه برخورد حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن که حامل پیام ترامپ بود، فتنه جدید استکبار را خنثی کرد، یادآور شد: با عنایت خداوند توطئه آمریکایی در حادثه آتش گرفتن کشتی‌های نفت‌کش در خلیج‌فارس نیز خنثی شد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: سرنگون شدن پهباد جاسوسی و متجاوز آمریکا به دست سپاه و حافظان امنیت کشور نیز قدرت و توانایی دفاعی کشور را به استکبار و هم‌پیمانان آن‌ها نشان داد و دیدیم که چگونه رئیس‌جمهور آمریکا از این اقدام مستأصل و درمانده بود.
ناصری حفظ وحدت، تکیه به توان داخلی و جوانان و حرکت در مسیر الهی را برای برون‌رفت از معضلات و حرکت به سمت تعالی ضروری دانست و افزود: دشمنان برای ضربه به کشور از هیچ توطئه‌ای دریغ نمی‌کنند و خنثی‌کننده این فتنه‌ها وحدت، بصیرت افزایی و ولایتمداری است.
خطیب این هفته نماز جمعه یزد با تأکید بر اینکه دشمنان و عاملان داخلی آن برای دور کردن جامعه از ایمان، ترویج سبک زندگی غربی و ضربه به بنیان خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کنند، از هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در یزد انتقاد کرد و متذکر شد: برگزاری فشن شو کودکان و اجبار و تشویق آن‌ها به جولان دادن بالباس‌های نیمه عریان در دید عموم که اخیراً دریکی از پاساژ‌های یزد اتفاق افتاد و ترویج بی‌حیائی و بی‌حجابی در شهر به‌خصوص در بوم گردی‌ها و اماکن تاریخی یزد نیز اقدامی در این راستا است که باید با آن برخورد کرد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد همچنین با انتقاد از اینکه جریانی بی‌تفاوت به جایگاه و کرامت زنان یزدی و در مسیر هوس رانی و منافع خود برای ترویج دوچرخه‌سواری بانوان در معابر و خیابان‌های شهر تلاش می‌کند، افزود: این اقدامات چه توجیهی می‌تواند داشته باشد و چه دردی از بانوان جامعه دوا خواهد کرد.
امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه پیش‌ازاین نیز به عاملان چنین اقداماتی هشدار داده بودم و برای جلوگیری از این بی‌حیائی‌ها و ترویج بی‌اخلاقی پیگیری کرده بودم، خاطرنشان کرد: اگر عاملین این برنامه‌ها از اقدامات هنجار شکنانه خود دست برندارند، اسامی آن‌ها را اعلام خواهد کرد و سکوت خود را می‌شکنم.
وی با انتقاد از اینکه کسانی که درد رشد و تعالی جامعه و حل معضلات مردم رادارند، باید برای ترویج اخلاق، رشد تربیتی جوانان و حل معضلات اقتصادی و دستگیری از نیازمندان شهر تلاش کنند، یادآور شد: متولیان فرهنگی و مسئولین نباید نسبت به معضلات جامعه و نیاز‌های مردم بی‌تفاوت باشند.
ناصری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی ویارانش و تقدیر از زحمات دستگاه قضاء، اذعان کرد: قوه قضائیه در برخورد با مفسدین و کسانی که معیشت مردم را بازیچه ثروت‌اندوزی خود قرار داده‌اند نباید کوتاه بیاید.
وی برخورد با مفاسد را وظیفه همه مسئولین و دولتمردان دانست و اظهار داشت: جدیت مسئولین در پیگیری معضلات مردم و برخورد با مفسدین، احتکار‌ها و گران‌فروشی‌ها، امید و اعتماد این مردم که در همه صحنه‌های موردنیاز نظام حضور هوشمندانه و با بصیرت دارند را افزایش می‌دهند.
تأکید بر لزوم احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اشاره به در پیش بودن سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و تقدیر از زحمات مبلغان ارزش‌های دینی در جامعه از دیگر نکات بیان‌شده توسط آیت‌الله ناصری در نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.
پایان پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار