امام‌جمعه رشت با ابراز گله‌مندی از طولانی شدن روند دادرسی‌ها در پرونده‌های قضایی گفت: دستگاه قضا برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی در جهت گسترش رضایت، عدالت را بدون ملاحظه منزلت و جایگاه کسی در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۸۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله رودبار و منجیل سال ۶۹ اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که آلام مردم در هنگام مخاطرات طبیعی به حداقل برسد.

وی با تأکید به لزوم ایجاد برنامه‌های عمیق و گسترده در سازمان تبلیغات اسلامی افزود: یکم تیر سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی رحمة الله است و اگرچه در این سال‌ها تلاش‌های فراوانی صورت گرفته، اما تا رسیدن به اهداف تعیین‌شده فاصله‌های زیادی دیده می‌شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن دوم تیرماه سالروز به توپ بسته شدن مجلس شورای اسلامی توسط محمدعلی شاه با حمایت بیگانگان گفت: یکی از وقایع تاریخی در هفته پیش رو به توپ بستن مجلس بوده که به روز استبداد صغیر معروف است، زیرا این واقعه با توطئه انگلیسی‌ها را نیز همراه داشته است.

وی با اشاره به سوءقصد به جان مقام معظم رهبری توسط دشمنان کوردل بیان کرد: ایشان به فضل الهی به حیات مبارک خود ادامه داده و رهبری این ملت عزیز و فهیم را برعهده‌گرفته و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

فلاحتی با اشاره به فرارسیدن هفته بزرگداشت قوه قضاییه و گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و یاران باوفای ایشان تصریح کرد: اگرچه قوه قضاییه تا رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی فاصله دارد، اما سیاه نمایی درباره این سازمان دور از انصاف بوده چراکه از آغازین روز‌های کار این سازمان شهید بهشتی زحمات قابل‌توجهی را برای قدرت این سازمان متحمل شدند.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر لزوم بهبود وضعیت دستگاه قضا تصریح کرد: جوانان تحصیل‌کرده برای ارتقای وضعیت این سازمان تلاش مضاعف کنند چراکه قوه قضاییه پناهگاه نهایی مردم بوده و مردم دردمند برای تظلم خواهی به آن‌ها پناه می‌برند.

فلاحتی توجه به عدالت را لازمه گسترش افق‌های روشن در دل مردم دانست و افزود: دستگاه قضا برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی در جهت گسترش رضایت، عدالت را بدون ملاحظه کسی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با گله‌مندی از طولانی شدن روند دادرسی‌ها بیان کرد: برخی پرونده‌ها ماه‌ها در قوه قضائیه به طول انجامیده و متأسفانه گاهی اوقات فساد مالی برخی می‌تواند توسعه یک استان را در پی داشته باشد، لذا وجود این میزان پرونده مفسد اقتصادی در دادگاه جمهوری اسلامی ایران زیبنده نیست.
امام‌جمعه رشت با ابراز تعجب از اینکه متخلفین مواد مخدر به‌سرعت اعدام‌شده، اما کلاه‌برداران چندمیلیاردی اعدام نمی‌شوند، گفت: لازم است دستگاه قضا قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادی برخورد کرده و مردم را از این قاطعیت مطلع کنند.

فلاحتی با تأکید بر وظیفه این دستگاه برای جلوگیری از زمینه‌های فساد اقتصادی در کشور بیان کرد: نظارت مستقیم در دستگاه قضا برای برخورد شدید با نیرو‌های ناسالم لازم و ضروری است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه در قوه قضائیه هرماه چندین قاضی به دلیل فساد‌ها برکنار شده که این کار برای اصلاح این سیستم لازم و ضروری است، افزود: دستگاه قضا باید مطالبه شفافیت را از همه سازمان‌ها و نهاد‌ها در دستور کار قرار داده و باید به مردم بگوید که بودجه خود را برای چه اموری هزینه می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی اموال مسؤولان توسط دستگاه قضا تصریح کرد: مردم حق‌دارند بدانند ویلای چند هزار متری برخی از مسؤولان از کجا به‌دست‌آمده ازاین‌رو، سران نظام اسلامی تنها باید بر اساس قانون حقوق دریافت کنند و مردم نیز از میزان آن باید مطلع شوند.

فلاحتی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون بیش از ۱۱ هزار انسان بی‌گناه در یمن کشته‌شده و فاجعه بزرگ انسانی رخ داده است، گفت: به حول و قوه الهی دیگر هیچ جایی برای آل سعود امن نبوده و انصار الله یمن تسلط خوبی بر مناطق مختلف عربستان دارند.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه دولتمردان نباید در مواجهه با غربی‌ها لبخند بزنند، افزود: مسؤولان هسته‌ای کشور قدم‌های مطلوبی برای کشور برداشته و در پیشرفت کشور نقش داشتند.

وی مهلت تعیین‌شده برای سران غربی را رو به پایان دانست و گفت: دولتمردان از لبخند زدن به دشمنان دوری کنند و هرگاه با دشمنان قهر بوده و به مردم عزیزمان لبخند زدیم، پیروز و موفق بودیم، زیرا آنان هیچ کاری برای ملت بزرگ ایران انجام ندادند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات