تیم ملی والیبال ایران در ست سوم مقابل تیم ملی پرتغال به برتری رسید.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۲۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

ادامه صدرنشینی ملی پوشان والیبال ایران با پیروزی مقابل پرتغال

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در نخستین روز از هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) دو تیم ایران و پرتغال در سالن اردبیل به مصاف هم رفتند.

تیم کشورمان در این بازی با ترکیب اولیه سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، پوریا یلی، پوریا فیاضی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفت.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست با ترکیبی از بازیکنان ثابت و نیمکت نشین خود به میدان رفت. در این ست برخلاف پیش‌بینی‌ها تیم پرتغال تا امتیاز ۱۰ بازی پایاپایی با تیم انجام دادند و البته مشخص بود که شاگردان کولاکوویچ، تیم پرتغال را دست کم گرفته بودند.

درخشش پرتغالی‌ها در ست اول به حدی بود که در وقت استراحت اول با پیروزی نزد مربیان خود رفتند. زمانی که تیم پرتغال از تیم ایران با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ پیش افتاد کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد و این مسئله نشان می‌داد که این مربی از عملکرد بازیکنان به هیچ عنوان راضی نیست. رفته رفته بازیکنان ایران بهتر و کم نقص‌تر بازی کردند و زمانی که به امتیاز ۲۰ رسیدند یک امتیاز از تیم پرتغال پیش بودند و این بار سرمربی پرتغال بود که تقاضای وقت استراحت کرد.

در ادامه پرتغالی‌ها هم که حسابی تیم ایران را سورپرایز کرده بودند نه تنها یک امتیاز عقب ماندگی خود را جبران کردند بلکه ۲ امتیاز هم از تیم ایران جلو افتادند تا کولاکوویچ یک بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. اما این وقت استراحت هم به کمک تیم ایران نیامد و شاگردان کولاکوویچ در ست اول بیا نتیجه ۲۵ بر ۲۳ شکست خوردند.

ست دوم را نیز تیم پرتغال قدرتمندانه آغاز کرد و در همان ابتدابی کار با نتیجه ۸ بر ۴ از شاگردان کولاکوویچ پیش افتادند. یلی که نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند جای خود را به امیر غفور داد. سرویس‌های قدرتی عبادی‌پور باعث شد تیم ایران ۲ امتیاز متوالی کسیب کند و به امتیاز ۹ برسد و تنها یک امتیاز با تیم پرتغال فاصله داشته باشد. پس از وقت استراحتی که تیم پرتغال گرفت یک بار دیگر تیم ایران صاحب امتیاز شد و خود را در امتیاز ۱۰ به تیم پرتغال رساند.

در ادامه عملکرد تیم ایران بهتر شد و روی سرویس‌های قدرتی فیاضی و عبادی‌پور از تیم پرتغال پیش افتاد و با یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم پرتغال به امتیاز ۱۶ رسید. بازی نزدیک دو تیم تا امتیزات پایانی ست ادامه داشت و در حالی که پیش‌بینی می‌شد تیم ایران در ست دوم کار آسانی مقابل پرتغال داشته باشد، اما این اتفاق رخ نداد. در نهایت تیم ایران به سختی این ست را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسید.

در نهایت ناباوری بازیکنان ایران ست سوم را نیز به قدری ضعیف آغاز کردند که هر ۵ امتیاز ابتدایی ست نصیب تیم پرتغال شد. تیم ایران رفته رفته بهتر ظاهر شد و هم این فاصله امتیازی را جبران کرد و هم اینکه با امتیاز ۱۴ بر ۱۲ از تیم پرتغال جلو افتاد. امیر غفور که در ست اول روی نیمکت بود در ست سوم به مرد همه کاره تیم ایران تبدیل شد و توانست بازی را به نفع تیم کشورمان برگرداند. در نهایت ست سوم را نیز شاگردان کولاکوویچ با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسیدند.

در ست چهارم تیم ایران بازی را کم اشتباه‌تر از ۳ ست قبلی آغاز کرد و به نظر می‌رسید تیم پرتغال هم شانسی برای پیروزی مقابل ایران در خود نمیدید، اما پرتغالی‌ها خیلی زود جبران مافات کردند و در امتیاز ۷ به تیم ایران رسیدند البته شاگردان کولاکوویچ زودتر از تیم پرتغال به امتیاز ۸ رسیدند. تیم ایران تا وقت استراحت دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ از تیم پرتغال پیش بود و به نظر نمی‌رسید که این تیم کار سختی برای پیروزی مقابل حریفش داشته باشد. این ست هم در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پایان رسید و تیم کشورمان با نتیجه ۳ بر یک پیروزی این مسابقه شد.

ارسال نظرات