خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت :هزار نیرو در دستگاه قضایی آماده تاییدقوه مجریه هستند.
کد خبر: ۹۱۴۹۵۳۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاونان قضایی، امام جمعه حمیل، بخشدار بخش حمیل، فرماندهی حوزه و پاسگاه، سایر مسؤولان اداره‌ها، اعضایی شورای شهر و دهیاران بخش حمیل و شهرستان اسلام آبادغرب و استان کرمانشاه مراسم تودیع و معارفه ریاست دادگاه بخش حمیل در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد این بخش برگزار شد.

مسعود گراوند در این مراسم به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش حمیل معرفی و از تلاش‌ها غلامرضا عزیزی رئیس سابق دادگاه این بخش با ارائه لوح یادبود تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: اگر هدف مقدسی برای پذیرش مسؤولیتی نباشد آن جایگاه پوچ و عبث خواهد بود، این مشاغل و مناسب اگر در خدمت مردم نباشد جایگاهی نخواهد داشت.

عدالتخواه ادامه داد: همکاران دستگاه قضایی اگر امکاناتی در اختیار دارند به نحوه احسنت از آن استفاده کنند، مسؤولی که به مناطق محروم می‌رود یعنی در طراز اول انقلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: 7 هزار نیرو در دستگاه قضایی آماده تایید قوه مجریه هستند که در مناسب قضایی مشغول به خدمت شوند و این در صورتی است که وزارت بهداشت ظرفیت پذیرش 12 هزار نیرو را به راحتی دارد و بنا به بودجه بسیاری از جوانان آماده خدمت در دستگاه قضایی امروز فقط در انتظارند و جوان‌گرایی در دستور کار است.

آنگونه که عدالتخواه می‌گوید، میانگین سن قضات در کرمانشاه 36 سال و میانگین سن روسای دادگستری‌ها  این استان 40 سال است.

امام جمعه بخش حمیل در ادامه مراسم، عنوان کرد: شهید بهشتی با خصوصیت متانت،کم و گزیده‌گویی بیشترین نقش را در دوران انقلاب داشت، قضاوت در جایگاه هر شخصی که قاضی می‌شود کاری بس دشوار است، قاضی هم باید عدل داشته باشد و هم در برخی موارد که قوانین اجازه داده احسان داشته باشد.

حجت‌الاسلام میرعرب تاکید کرد: در بحث‌های مواد مخدر قاطعانه‌ترین تصمیم‌ها گرفته و با همکاری خوب توانایی سازنده‌ایی در حل مشکلات بخش اتخاذ شود، در موارد امنیتی افراد شرور در همه جا پیدا می‌شوند و که درخواست اشد مجازات در موارد ناموسی را داریم.

ارسال نظرات